Schibsted

Sportbladet Allsvenskan – filmad podd ska ta allsvensk fotboll till ny nivå

Dela

Strax innan allsvenskan drar igång lanserar Aftonbladet en filmad podd för att ta fotbollspublikens mest älskade serie till en ny nivå. Tre gånger i veckan samlas Sportbladets profiler för att tillsammans med väntade och oväntade gäster ge tittarna – och lyssnarna – en helt ny upplevelse av svensk fotboll.      

Sportbladets Oskar Kiisk och  Daniel ”Disco” Kristoffersson leder nya satsningen Sportbladet Allsvenskan, en filmad podd som tre dagar i veckan lovar ta svenskarnas mest älskade fotbollsserie till en ny nivå. Premiär i dag. Foto: Magnus Wennman/Aftonbladet
Sportbladets Oskar Kiisk och Daniel ”Disco” Kristoffersson leder nya satsningen Sportbladet Allsvenskan, en filmad podd som tre dagar i veckan lovar ta svenskarnas mest älskade fotbollsserie till en ny nivå. Premiär i dag. Foto: Magnus Wennman/Aftonbladet

Den 25 mars är det premiär för filmade podden ”Sportbladet Allsvenskan”, som leds av Oskar Kiisk, programledaren som nyligen värvats till Sportbladet. Nya avsnitt släpps tre gånger i veckan och redaktionens ambition är att ge lyssnarna en känsla för vad som händer i klubbarna, men också en inblick i spelarnas liv och hur supporterkulturen kring de olika lagen ser ut. I podden lyfts både spelare som är aktiva nu och legendarer från förr.

– Det ska bli fantastiskt roligt att leda arbetet med Sportbladet Allsvenskan. Jag vill samla spelare, ledare, supportrar och experter i en härlig mix som tilltalar både de mest inbitna fanatikerna och de nyare följarna av världens finaste fotbollsliga, säger Oskar Kiisk.

Vid sin sida kommer han att ha Silly-experten Daniel ”Disco” Kristoffersson, och Sportbladets övriga allsvenskan-profiler; Per Bohman, Simon Bank, Malin Wahlberg, Linn Nordström, Makoto Asahara, Johan Flinck och Michael Wagner

– Det känns som ett perfekt läge att växla upp med poddarna med tanke på hur stort tryck det är inför den allsvenska premiären och att intresset för silly-nyheter bara fortsätter att öka för varje år, säger Sportbladet-profilen Daniel ”Disco” Kristoffersson.

I momentet Fråga Disco kommer lyssnarna ha chansen att ställa egna frågor, som sedan lyfts i programmet.

Det kommer också att myllra av externa gäster som ger lyssnarna exklusiv inblick i vad som händer även utanför fotbollsplanen.

– Det ska bli oerhört kul att ta vår älskade allsvenska på lika stort allvar i ljudformat som vi länge gjort med självklarhet i text och video. Här blir det både seriöst snack och jäkligt kul, säger Aftonbladets poddchef Niklas Ornerud.

Det här är första steget i Sportbladets stora nysatsning på ljud. Under 2024 ska Sportbladets poddsatsning att ett rejält ansiktslyft.

– Vi har framgångsrikt byggt Sportbladet Daily till Sveriges största nyhetspodd inom sport och jobbat fram Tvodden Hockeymorgon ihop med Dobb. Nu satsar vi stort på våra övriga poddar. Det blir spännande att börja med att utveckla Sportbladet Allsvenskan, säger sportchef Magnus Herbertsson. 

Nya avsnitt av Sportbladet Allsvenskan släpps tre gånger i veckan: Måndagar (live på Sportbladet och Youtube), tisdagar samt fredagar.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Niklas Ornerud, chef Aftonbladet podd. Telefon: 070-676 24 99. E-post: niklas.ornerud@aftonbladet.se

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Sportbladets Oskar Kiisk och  Daniel ”Disco” Kristoffersson leder nya satsningen Sportbladet Allsvenskan, en filmad podd som tre dagar i veckan lovar ta svenskarnas mest älskade fotbollsserie till en ny nivå. Premiär i dag. Foto: Magnus Wennman/Aftonbladet
Sportbladets Oskar Kiisk och Daniel ”Disco” Kristoffersson leder nya satsningen Sportbladet Allsvenskan, en filmad podd som tre dagar i veckan lovar ta svenskarnas mest älskade fotbollsserie till en ny nivå. Premiär i dag. Foto: Magnus Wennman/Aftonbladet
Ladda ned bild
Sportbladet Allsvenskan, en filmad podd som tre dagar i veckan ska ta svenskarnas mest älskade fotbollsserie till en ny nivå.
Sportbladet Allsvenskan, en filmad podd som tre dagar i veckan ska ta svenskarnas mest älskade fotbollsserie till en ny nivå.
Ladda ned bild

Sportbladet – Sveriges största nyhetsdestination för sport

Sportbladet är Sveriges största nyhetsdestination för sport, Sverige fjärde största mediehus och en viktig del av Aftonbladet. Den sportintresserade publiken är en prioriterad målgrupp bland Aftonbladets nära fyra miljoner dagliga läsare och tittare.

Varje dag bevakar Sportbladet de största nyheterna i sportens värld och levererar de skarpaste analyserna och och de mest engagerande intervjuerna och reportagen. Sportbladet har ett 40-tal medarbetare och verksamhet dygnet runt. Genom att satsa på nyheter, live-rapportering och video bygger Sportbladet en stark relation med läsarna.

Sportbladets rosa papperstidning kom ut första gången i maj 2000 och har genom åren gett Aftonbladet en unik position inom sport.

Rethinking things since 1839

Schibsted är en familj av digitala varumärken med en stark position i Norden och cirka 6000 anställda. Miljoner människor använder dagligen våra marknadsplatserna, mediehus och digitala tjänster. Vår gemensamma mission ”empowering people in their daily lives” är förankrad i vårt mediearv och i en tradition av ständig förändring. Aftonbladet är ett av våra mediehus.

Följ Schibsted

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Schibsted

Djurliv – Schibsted Brand Studio och FirstVet gör poddserie om livet med husdjur7.5.2024 11:35:47 CEST | Pressmeddelande

Hur vet jag att hundvalpen kommer från en bra uppfödare? Hur valpsäkrar jag mitt hem? Och vad gör jag när katten plötsligt kräks mitt i natten? Svaren ges i den nya podden ”Djurliv” där FirstVets chefsveterinär Caroline Caldemar ger råd till de som har ett husdjur eller är nyfiken på att skaffa ett. – Podcast är ett dynamiskt format där vi kan fortsätta utbilda om husdjurs välmående, säger Rebecca Crusoe, marknadschef på FirstVet.

Fyra nyckelfaktorer som påverkar användarnas förtroende för media30.4.2024 09:00:00 CEST | Pressmeddelande

En studie från Schibsted ger nya insikter kring vad det är som driver användarnas förtroende till media. Den går på djupet i vad det är som får människor att använda medier – och vad det är som får dem att betala för journalistiken. – Resultaten i studien tyder på att investeringar i förtroende kan vara en nyckel till att öka användarintäkterna, säger Agnes Stenbom, chef för IN/LAB & Trust Initiatives hos Schibsted.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye