Landskamp mellan Sverige och England på Nationalarenan i juli

Förra veckan spelade damlandslaget EM-kval mot Frankrike på Gamla Ullevi. Nu står det klart att Nationalarenan i Göteborg även blir spelplatsen för den tredje och sista hemmamatchen i EM-kvalet. Den kommer att spelas mot de regerande Europamästarna England den 16 juli.

Tre barn som står utanför Nationalarenan Gamla Ullevi iklädda gulblåa färger.

– Ytterligare en riktig höjdarmatch till Nationalarenan Gamla Ullevi, denna gång mot storlaget England. Vi har ett fint samarbete med Svenska Fotbollförbundet och hälsar landslaget varmt välkomna tillbaka till Göteborg, säger Henrik Jutbring, evenemangschef på Got Event.

Så här skriver Svenska Fotbollförbundet

Sverige-England spelas i Göteborg

Nu är det klart var den tredje och sista hemmamatchen i damlandslagets EM-kvalgrupp spelas. Matchen mellan Sverige-England den 16 juli spelas på Gamla Ullevi i Göteborg.

I tisdags spelade damlandslaget mot Frankrike på Gamla Ullevi, i den första matchen på hemmaplan i EM-kvalet. Härnäst på hemmaplan väntar matchen mot Irland, den 4 juni, och sedan tidigare är det kommunicerat att den matchen spelas på Friends Arena.

Den 16 juli avslutas sedan EM-kvalet med en sista hemmamatch mot England. Nu är det bekräftat att matchen den 16 juli spelas på damlandslagets nationalarena Gamla Ullevi i Göteborg.

Avsparkstid kommer bekräftas närmare matchen. Biljetter släpps preliminärt i början av juni.