Spoon och Trickle vinner Umeå universitet
Under de senaste fyra åren har Spoon varit Umeå universitets kommunikationsbyrå. När universitetet nyligen upphandlade en taktisk och kreativ byrå fick Spoon förnyat förtroende. Samtidigt vann systerbyrån Trickle från byrånätverket People People People uppdraget som digital distributionsbyrå.
Spoons uppdrag för Umeå universitet är brett och sträcker sig från kreativ konceptualisering till digital och fysisk produktion. Trickle, som i den förra upphandlingen var underleverantör till Spoon, vann nu upphandlingen som digital distributionsbyrå. Uppdraget gäller digitala kampanjer, medieköp, medieplanering och optimering.
Fokus för PPP-byråernas uppdrag kommer att ligga både på befintliga och potentiella studenter, vare sig det gäller centralt styrda varumärkeskampanjer eller studentrekrytering på fakultets- eller programnivå. Spoon kommer att arbeta tätt tillsammans med såväl Trickle som universitetets kommunikationsavdelning och deras inhousebyrå.
– Det var viktigt för oss att hitta två byråer som vi kan utveckla både samarbete och arbetssätt med. Ett av våra krav i upphandlingen var just hur vi ska kunna samarbeta på flera olika plan med byråerna och hela tiden dra lärdom av det som varit, säger Anna Dahlgren, områdeschef övergripande kommunikation och varumärke vid Umeå universitet.
Spoon och Trickle vann den offentliga upphandlingen i konkurrens med ett tiotal andra byråer.
– Det är en dröm att få fortsätta arbeta med Umeå universitet. Universitetet är ett av de största lärosätena i landet, och det är ett otroligt viktigt samhällsuppdrag de har. Sedan vet vi av erfarenhet hur svårt det är att försvara en upphandling, så vi ser detta som ett kvitto på att vi har gjort mycket rätt under de år som vi har jobbat tillsammans med universitetet. Vi är samtidigt ödmjuka i vetskapen att bra alltid kan bli bättre, och vi är tacksamma att Umeå universitet tror på oss även framgent, säger Fredrik Arvidsson, kundansvarig på Spoon.
– Umeå universitet har sedan start varit ett perfekt projekt för oss! Att förankra beslut i tes, test och sambandsförståelse är inte bara synonymt med universitetets fakulteter utan även med vår gemensamma syn på digital marknadsföring, säger David Larsson, kundansvarig och strateg på Trickle.
De nya avtalen med Umeå universitet började gälla från i början av april.
– Tillsammans med Spoon och Trickle vill vi nu verka för att stärka Umeå universitets varumärke ännu mer och att få fler studenter, medarbetare och samarbetspartners att upptäcka och välja oss, säger Anna Dahlgren.
Arbetsgrupp Spoon
Fredrik Arvidsson, kundansvarig
Sofia Edgren, projektledare
Helena Kämpfe Fredén, strateg
Kristian Gustafsson, CD och formgivare
Arbetsgrupp Trickle
David Larsson, Strateg och kundansvarig
Andreas Jallinder, SEM Specialist
Felicia Teglén, Digital distributionsspecialist
Elin Forslund, Community manager
Kontakter
Maria BiesterfeldtAgency director StockholmSpoon
Tel:+46 73 504 76 91maria.biesterfeldt@spoon.seBilder
Spoon är en strategisk och kreativ byrå som använder redaktionella metoder och berättande för att skapa innehåll som engagerar, konverterar och bygger varumärken.
Spoon har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Oslo och London. Vi är dessutom en del av den medarbetarägda byrågruppen People People People.
Följ Spoon
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Spoon
Tobiasregistret väljer Spoon som ny kommunikationspartner12.4.2024 08:42:57 CEST | Pressmeddelande
Nu står det klart: Spoon blir Tobiasregistrets nya byrå och kommer att stötta dem med strategisk och taktisk kommunikation för att rekrytera fler personer till registret.
Barncancerfonden väljer Spoon som byråpartner för sociala medier21.12.2023 15:14:04 CET | Pressmeddelande
Spoon blir ny samarbetspartner för Barncancerfonden. Uppdraget omfattar produktion och strategi för sociala medier. Spoon kommer in med en stark förmåga att kombinera strategi och kreativitet i kampen mot barncancer, säger Tor Löwkrantz Waxin, kommunikationschef på Barncancerfonden.
Spoon utvecklar erbjudandet - storsatsar på film27.9.2023 09:00:00 CEST | Pressmeddelande
Film flyger – överallt. På sociala medier, på tv, på event och på streamingtjänsterna. Men för att lyckas skapa rörligt innehåll som träffar rätt krävs det rejält med kompetens bakom spakarna. Därför har Spoon Göteborg under året rekryterat en rad nya talanger och är nu en fullservicebyrå inom film.
Spoon tar hem avtal med Västra Götalandsregionen5.9.2023 10:12:08 CEST | Pressmeddelande
Spoon blir ny kommunikationsbyrå för Västra Götalandsregionen. Det stod klart när en av Västsveriges största byråupphandlingar gick i mål. Avtalet befäster ytterligare Spoons position som en strategisk och kreativ fullservicebyrå.
Spoon tar hem fem ramavtal för Göteborgs Stad5.6.2023 14:29:42 CEST | Pressmeddelande
Göteborgs Stads stora upphandling av kommunikationstjänster är klar. Spoon tog hem ramavtalet inom hela fem områden. Fler än någon annan byrå!
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum