Ny försäljningsdirektör på Samhall

Samhall välkomnar Pernilla Nissler som ny försäljningsdirektör. Pernilla Nissler, som senast kommer från tjänsten som vd på Skincity, tillträder tjänsten 26:e april 2024.

Oskar Omne

- Jag är väldigt glad över att Pernilla Nissler blir vår nya försäljningsdirektör. Samhall befinner sig i ett skede av stora förändringar och jag är övertygad om att Pernillas gedigna erfarenhet av och kunskap om försäljning och förändringsarbete kommer att vara väldigt viktiga för bolagets fortsatta utveckling, säger Sara Revell Ford, vd.

Pernilla Nissler har en bakgrund som bland annat vd på Skincity, vd på Blocket samt affärsområdeschef för företagsmarknaden på Tele2.

- Jag ser oerhört mycket fram emot att bli försäljningsdirektör på Samhall. Jag ser fram emot att få vara med och bidra på den fortsatta resan mot minskat utanförskap och ökad inkludering på arbetsmarknaden. Det känns väldigt meningsfullt, säger Pernilla Nissler.

Samhalls viktigaste uppdrag är att skapa utvecklande arbeten åt personer med funktionsnedsättning genom att matcha rätt person till rätt arbete i konkurrensutsatta kunduppdrag. Företaget har över 25 000 medarbetare i hela landet och erbjuder tjänster inom allt från städ, tvätt och fastighetsskötsel till logistik, tillverkning och omsorg. Samhall ägs av svenska staten och genom åren har omkring 200 000 personer fått jobb inom, och genom, bolaget.