Samhalls vd till Jokkmokk

I slutet av denna vecka kommer Samhalls vd Sara Revell Ford till Norrbotten. På torsdag den 25 april besöker hon Jokkmokkstvätten för att ta del av verksamheten och samtala med medarbetare.

Foto: Oskar Omne

Samhalls viktigaste uppdrag är att skapa jobb åt människor med funktionsnedsättning och genom åren har fler än 200 000 personer kommit i arbete inom och genom Samhall. Sedan snart tre år har Samhall en ny riktning med ökat fokus på medarbetare, arbetsmiljö, transparens och förtydligande av hur bolaget gör affärer.

I Norrbotten arbetar omkring 1000 Samhallmedarbetare med allt från fastighetsskötsel, tvätt, kundtjänst, support och montering till lokalvård och servicetjänster som exempelvis inhandling och fordonsservice. Totalt har bolaget omkring 1700 medarbetare i distriktet Norrbotten/Västerbotten, varav ett 40-tal jobbar i Jokkmokk.

Media är välkomna att delta vid besöket på Jokkmokkstvätten.

För mer information, kontakta presschef Maria Soläng.

Samhalls viktigaste uppdrag är att skapa utvecklande arbeten åt personer med funktionsnedsättning genom att matcha rätt person till rätt arbete i konkurrensutsatta kunduppdrag. Företaget har över 25 000 medarbetare i hela landet och erbjuder tjänster inom allt från städ, tvätt och fastighetsskötsel till logistik, tillverkning och omsorg. Samhall ägs av svenska staten och genom åren har omkring 200 000 personer fått jobb inom, och genom, bolaget.