Consid utökar sitt partnerskap med Sitevision

It-företaget Consid fortsätter rida på framgångsvågen i Norge. Företaget har under våren landat flera tunga affärer och kan nu även presentera ett utökat partnerskap i form av Sitevision, som lanserade sin Norge-expansion i dagarna.

Steffen Breen, vd för Consid AS.

– Det känns superkul och inspirerande att få vara med från start i Sitevisions norska expansion. Företaget har en lång historik av att jobba med dem och vi vet vilka stordåd vi uträttat tillsammans i Sverige. Det är väldigt inspirerande att kunna erbjuda våra kunder i Norge samma högklassiga produkter och leverans, säger Steffen Breen, vd för Consid AS.

Consid har varit verksamma i Norge sedan 2021 och har på kort tid etablerat sig som en premiumleverantör av digitala helhetslösningar med flera stora kunder i såväl privat som offentlig sektor. I Sverige har samarbetet mellan Consid och Sitevision varit väldigt framgångsrikt, något de båda företagen nu vill upprepa även i Norge där Consid blir Platinum Partner. I februari presenterades det första stora avtalet i Norge där Sitevision blir en central del.

Uppdraget, som är hos Alta kommun, handlar till stor del om att sätta upp ett modernt intranät för hela kommunorganisationen. Erfarenheterna från liknande leveranser i Sverige vägde tungt när Consid vann upphandlingen under hösten 2022. Ändra ordning!

– I vårt avtal med Alta kommun kommer alla webbtjänster att byggas i Sitevisions miljöer. Det är den första affären av det slaget, vi ser stora möjligheter i att fortsätta på den inslagna vägen, säger Steffen Breen.

Om oss

Consid är ett av landets snabbast växande företag och är verksamt inom it, management och kommunikation. Med över 2 000 anställda, fördelade på ett 40-tal kontor i Sverige och utlandet, omsatte bolaget 2,1 miljarder kronor 2022.