Lime lanserar ny visuell identitet och ny webb med hjälp av Klingit

Det snabbväxande kundhanteringsbolaget Lime lanserar ny visuell identitet och ny webbsida, framtagna av Klingit.. Lina Andolf-Orup, CMO på Lime, ser det nya varumärket som en uppdatering för att bättre återspegla Limes erbjudande idag.

Limes nya visuella identitet är framtagen för att sticka ut i en bransch som länge varit traditionell i sitt uttryckssätt.

SaaS-företaget Lime har vuxit snabbt genom åren, såväl organiskt som genom strategiska förvärv. I takt med tillväxten var det dags att uppdatera det grafiska uttrycket för bolaget, varför de vände sig till Klingit.

– Vi hade kommit till en punkt där vi var något annat än vad som uttrycktes i vår visuella identitet, säger Lina Andolf-Orup, CMO på Lime. Därför fattade vi beslutet att uppdatera vårt grafiska uttryck för att bättre reflektera det vi är idag.

Arbetet med den nya visuella identiteten påbörjades tillsammans med Klingit under hösten 2023. Grunden lades i två parallella projekt som därefter mynnade ut i lanseringen av Limes nya webbsida.

– Klingit fångade snabbt essensen i vad vi ville åstadkomma, säger Lina Andolf-Orup. Resultatet återspeglar vilka vi är idag som bolag på ett helt annat sätt och personalen är stolta över det nya varumärket vilket känns fantastiskt.

Karin Ericsson ansvarar för Lime från Klingits sida. Även hon beskriver ett lyckat samarbete som resulterade i en visuell identitet som stilmässigt rör sig bort från det traditionella uttrycket i branschen.

– Det var superskoj att arbeta med det engagerade teamet från Lime under hela processen. Den lekfulla färgskalan vi tagit fram som en del av den nya visuella identiteten sticker verkligen ut i en bransch som traditionellt kännetecknas av teknikfokus och features.

Limes nya webbsida är byggd på Klingits CORE-produkt, en webbutvecklingsplattform som använder färdigbyggda moduler för att snabbare och enklare bygga en skräddarsydd, skalbar webbsida.

– Med vårt skalbara erbjudande inom såväl varumärke som webbutveckling kan vi möta fler kundbehov utan att göra avkall på vår vision, säger Anders Ringstedt, VD på Klingit. Vi vill vara en effektiv partner till våra kunder och därigenom ge fler företag möjlighet att se bättre ut.

Om Lime Technologies
Vi är Lime: the Customer Journey Company. En plattform för företag som vill skapa de bästa kundresorna och bygga starka kundrelationer som aldrig tar slut. På Lime utvecklar och levererar vi mjukvara och tjänster, branschkunskap och support – allt skapat med stort engagemang och hjärta. Lime grundades 1990 och vi har över 400 anställda på kontor runt om i Europa. Idag använder fler än 7 500 företag våra lösningar, både för att vinna nya kunder och för att skapa värdefulla relationer med befintliga kunder. Vårt mål är att hjälpa våra kunder skapa kundresor lika fantastiska som deras affärsverksamhet. Aktien är noterad på Nasdaq Stockholm. Läs mer:  www.lime.tech