AcadeMedia instiftar Framtidspriset och hyllar elever

AcadeMedia inspirerades av de elever som vann Ung Företagsamhet 2024 och har beslutat att lansera ett Framtidspris som syftar till att lyfta fram elever som med kunskap och kompetens genomfört  något extraordinärt. Gralg UF på Donnergymnasiet i Göteborg uppfyller alla kriterier och eleverna mottar en vinstsumma på 10 000 kronor.

Bild: Robin Grahn, Ung Företagsamhet

Framtidspriset – En hyllning till innovation och hållbarhet

Framtidspriset är AcadeMedias nyinstiftade pris som årligen kommer att delas ut till elever som utmärker sig genom innovation, målmedvetenhet och bidrag till en mer hållbar framtid. Det är en utmärkelse som inte bara erkänner exceptionella prestationer utan också inspirerar andra elever att våga tänka stort och sträva efter det extraordinära.

Marcus Strömberg, VD för AcadeMedia, förklarar innebörden av Framtidspriset:

- Dessa elever har visat enastående kunskap och kompetens, och deras framgångar är ett bevis på kraften i företagsamhet och drivkraft. Genom att lyfta fram deras insatser, hyllar vi inte bara deras prestationer utan inspirerar också andra att våga tänka stort och sikta högt. Deras arbete visar verkligen hur mycket man kan åstadkomma genom att ta initiativ och göra det lilla extra.

Jimmy Rosengren, utbildningschef och skolchef för AcadeMedias Teoretiska Gymnasieområde, lyfter elevernas initiativkraft:

- Det känns verkligen inspirerande att belöna elever med en sådan drivkraft och innovationslust. Skolans uppdrag är att förbereda elever för framtiden och att motivera dem att ta ansvar för sig själva och sin omgivning. Gralg UF:s projekt är ett perfekt exempel på detta, och jag är mycket stolt över både eleverna och deras lärare som ständigt utmanar, engagerar och inspirerar.

AcadeMedia ser fram emot att följa och stödja fler elever som, genom sina kreativa och hållbara initiativ, bidrar till en bättre framtid.

AcadeMedia driver för- och grundskolor, gymnasier och vuxenutbildning, med verksamhet i Sverige, Norge, Tyskland, Storbritannien, Nederländerna, Polen och Finland. Vår drivkraft är att bygga ett mer hållbart samhälle med utbildning och lärande som grund. Läs mer om oss och vår verksamhet på academedia.se.