Nora Johansson och Josefin Hermansson är i EM-final i Masters

Den svenska succén fortsätter vid bowling-EM i Wittelsheim, Frankrike. Nora Johansson och Josefin Hermansson är i EM-final i Masters. Den helsvenska finalen pågår just nu.

Foto: Svenska Bowlingförbundet

Nora Johansson vann mot Janin Ribguth, Tyskland, i semifinalen med 2-0 i serier (260-202, 247-220).
Josefin Hermansson besegrade Eva Krafogel, Slovenien med 2-1 i serier (233-218, 190-214, 257-221).

Den helsvenska finalen började 15.30 och pågår just nu.

Josefin Hermansson är regerande Europamästare i masters. Nora Johansson jagar sitt tredje individuella guld i mästerskapet. Hennes första mästerskap på seniornivå är en stor succé och hon kommer att ta medalj i alla distanser.

Sverige tar totalt åtta medaljer vid bowling-EM.

Maja Engberg och Nora Johansson vann VM-guld i dubbel - 3 medaljer för Sverige i U21-VM19.7.2024 07:31:45 CEST | Pressmeddelande

Nora Johansson och Maja Engberg vann igår guld i dubbel vid U21-VM i bowling. I finalen besegrade de Katelyn Abigania och Annalise O´Bryant från USA med 2-0 i serier. Sverige tar tre medaljer vid U21-VM i Incheon, Sydkorea, och efter två finalförluster tidigare under torsdagen så avslutades mästerskapet på bästa sätt för Sverige. – Det var ett väldigt efterlängtat guld, säger Nora Johansson.