Stark start för Hockeymorgon – i nytt format och nyförvärv
Hockeymorgon lanserades som format på Sportbladet förra året, med livesänd video och podd ett par gånger i veckan under hockeysäsongen. I höst fördjupar Sportbladet samarbetet och partnerskapet med produktionsbolaget Dobb 2.0 och vidareutvecklar konceptet inför premiären av SHL och Hockeyallsvenskan. Måndagens premiär hade 291 000 startade videoströmmar.
– Nu gasar vi in i hockeysäsongen. Vi tror starkt på kombinationen av podd och video, det är en viktig del av Sportbladets förändrade innehåll framöver och samarbetet med Dobb 2.0 ger oss och vodden Hockeymorgon en extra boost. Nästan 300 000 startade strömmar redan från start gör att vi går otroligt starkt in i hockeysäsongen, säger Magnus Herbertsson, Sportchef på Aftonbladet
Inför höststarten har Sportbladet justerat både innehåll, distribution och plattform.
– Vi vill öka antalet lyssnare och tittare och få en starkare räckvidd, inte minst via sociala plattformar där vi denna säsong kommer att ta stora steg framåt. Jag är övertygad om att våra användare kommer att märka skillnaden och att våra annonsörer kommer att uppskatta förändringen, säger Magnus Herbertsson.
Inför höstpremiären har också två nyförvärv plockats in till Hockeymorgon. Tobias Dahlberg, mångårig kommentator och programledare hos bland annat Viaplay och TV4 Play, blir ny programledare. Den tidigare ishockeymålvakten och tränaren Christopher Heino-Lindberg ansluter dessutom som ny expert tillsammans med Johanna Lagus som varit med sedan start.
– Vi är taggade och ser enormt mycket fram emot att få leda Hockeymorgon framåt. Vårt huvudfokus blir fortsatt SHL, där vi med en mängd gäster och profiler från Sportbladet skapar utrymme för olika perspektiv kring allt som rör hockeyn, både på och utanför isen. Vi vill skapa ett starkt och underhållande format för hockeyfansen, säger Tobias Dahlberg.
Förre hockeymålvakten Christopher Heino-Lindberg tar plats som expert vid sidan om Johanna Lagus.
– Det ska bli otroligt intressant att byta sida och få chansen att bidra med de kunskaper och insikter jag fått genom åren. Jag är också ödmjuk att det blir en utmaning att inte vara tränare utan istället vara den som har åsikter om vad som händer inom SHL och den övriga ishockey. Men jag ser mycket fram emot det, säger Christopher Heino-Lindberg.
Hockeymorgon är ett format framtaget i partnerskap mellan Sportbladet och Dobb 2.0 och sänds live på Sportbladet och Youtube två gånger i veckan, efter varje sändning publiceras programmet som podcast.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Martin Björkman, Plus & projektchef, Sportbladet. Telefon: 072-241 54 69. E-post: martin.bjorkman@aftonbladet.se.
Anders Nettelbladt, Producent Hockeymorgon, Dobb. Telefon: 0708 56 66 08. E-post: anders.nettelbladt@dobb.se
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderCommunication ManagerSchibsted Media, Sverige
Tel:+46 70 268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder
Länkar
Oberoende journalistik – det är vårt uppdrag
Mediekoncernen Schibsted Media har några av Nordens starkaste varumärken i portföljen, som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, VG, Aftenposten, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad, Omni, E24 och Podme.
Varje dag använder nästan sju miljoner människor våra redaktörstyrda medier för att bli uppdaterade, engagerade och underhållna – genom text, ljud, bilder och video. Förtroendet från våra användare är helt avgörande för oss. Och för att upprätthålla det förtroendet är vi fokuserade på fakta, verifierbarhet och transparens.
Våra 2800 anställda är baserade i Oslo, Bergen, Stavanger, Stockholm, Helsingfors, Kraków och Gdańsk. Och vi är beroende av dem alla för att lyckas, genom nära samarbete över redaktioner, produkt- och teknologimiljöer och prenumerations- och annonsenheter.
Det som började som Christian Schibsteds lilla boktryckeriverksamhet i dåvarande Christiania (Oslo) 1839, är idag ett av Nordens ledande medieföretag. Vår journalistik har informerat folk, byggt gemenskap, avslöjat maktmissbruk och stärkt demokratier i nästan tvåhundra år. Våra demokratier är beroende av oberoende journalistik. Det är vårt uppdrag.
Följ Schibsted Media
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted Media
SvD och NWT Media i unikt partnerskap för fler läsare30.9.2024 07:01:00 CEST | Pressmeddelande
Svenska Dagbladet och tidningskoncernen NWT Media går in i ett nytt och unikt partnerskap. NWT:s digitala premiumprenumeranter får genom det nya samarbetet tillgång till SvD:s digitala paket, inklusive SvD:s uppmärksammade ljud-journalistik. Prenumerationserbjudandet lanseras den 1 oktober.
Rockbjörnens dubbelvinnare: Benjamin Ingrosso och Omar Rudberg19.9.2024 07:01:00 CEST | Pressmeddelande
Benjamin Ingrosso stod tillsammans med Omar Ruberg som kvällens stora vinnare när Rockbjörnen igår kväll intog Stora scenen på Gröna Lund. För fjärde året i rad röstades Ingrosso fram som Årets manliga artist, som blev hans sjätte Rockbjörn totalt.
Disney+ ingår medieavtal med Sportbladet17.9.2024 10:09:56 CEST | Pressmeddelande
Disney+ och Sportbladet inleder ett samarbete för att ytterligare höja upplevelsen kring den kommande säsongen av UEFA Europa League och UEFA Conference League. Matcherna kommer att direktsändas exklusivt på Disney+ i Sverige från och med den 25 september. Sportbladet får därmed rätt att visa korta klipp från båda turneringarna.
SvD ökar digitala annonsintäkter – stark tillväxt för ljud17.9.2024 07:01:00 CEST | Pressmeddelande
Svenska Dagbladets digitala annonsaffär sticker ut med en ovanligt stark tillväxt, de digitala intäkterna ökar med nio procent. Den positiva utvecklingen förklaras av ett ökat digitalt annonslager och att format och prissättning optimerats utifrån lönsamhet och efterfrågan. Satsningen på podcast och ljud visar dessutom en fantastisk tillväxttakt.
Här är SvD:s nya grävredaktion27.8.2024 07:01:00 CEST | Pressmeddelande
Svenska Dagbladet startar en ny permanent avdelning för undersökande journalistik, ledd av den prisbelönta grävchefen Anna Tiberg. Till en början består teamet av tre erfarna grävreportrar och en dataanalytiker. Samtidigt kommer medarbetare från andra avdelningar att fortsätta ansluta till grävredaktionens olika projekt.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum