Rockbjörnens dubbelvinnare: Benjamin Ingrosso och Omar Rudberg
Benjamin Ingrosso stod tillsammans med Omar Ruberg som kvällens stora vinnare när Rockbjörnen igår kväll intog Stora scenen på Gröna Lund. För fjärde året i rad röstades Ingrosso fram som Årets manliga artist, som blev hans sjätte Rockbjörn totalt.
– Fan vad jag är glad, det känns så jävla fint att ta emot det här priset. Det här är första året jag känner att jag faktiskt förtjänar det, säger han.
Aftonbladets stora och stjärnspäckade Rockbjörnen-galan på Gröna Lund i går kväll samlade tusentals fans för att fira vinnarna i årets gala. Kvällen programledare var artisten Molly Hammar och tv-profilen Arantxa Álvarez. Rockbjörnen, som i år firar 45 år, är galan där fansen röstar fram vinnarna i varje kategori.
Benjamin Ingrosso tog hem priset för Årets manliga artist för fjärde året i rad och tog också hem priset i kategorin Årets fans. Zara Larsson tog emot priset för Årets kvinnliga artist.
– Det känns skönt att vara tillbaka och få vara årets kvinnliga artist. Tack snälla ni som har röstat, det betyder verkligen så mycket, sa hon i en kommentar.
Victor Leksell överraskade publiken genom att bjuda upp Molly Sandén på scenen för att framföra låten ”Lost and Found” för allra första gången live. Även Medina, Miriam Bryant, Adaam, Cherrie, Arwin, Molly Hammar och norska stjärnskottet Emma Steinbakken bjöd på flera låtar från scenen.
Marcus & Martinus tog i år hem sin första Rockbjörn, i kategorin Årets grupp.
Omar Rudberg tog hem två statyetter, för Årets svenska låt och Årets Grönan Live-akt. Beyoncés “Texas Hold ’em” utsågs till Årets utländska låt.
OLW och KFC är partners till Rockbjörnen 2024 och produktionen av galan görs av Life Event. Assefa Communication står för gästlista (VIP-gäster) och artisthantering.
De är årets vinnare:
Årets manliga artist Benjamin Ingrosso
Årets kvinnliga artist Zara Larsson
Årets genombrott Gunilla Persson
Årets grupp Marcus & Martinus
Årets fans Benjamin Ingrosso fans
Årets svenska låt “Red Light” av Omar Rudberg
Årets utländska låt "Texas Hold ’em - Beyoncé
Årets Grönan Live-akt Omar Rudberg
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderCommunication ManagerSchibsted Media, Sverige
Tel:+46 70 268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder
Länkar
Oberoende journalistik – det är vårt uppdrag
Mediekoncernen Schibsted Media har några av Nordens starkaste varumärken i portföljen, som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, VG, Aftenposten, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad, Omni, E24 och Podme.
Varje dag använder nästan sju miljoner människor våra redaktörstyrda medier för att bli uppdaterade, engagerade och underhållna – genom text, ljud, bilder och video. Förtroendet från våra användare är helt avgörande för oss. Och för att upprätthålla det förtroendet är vi fokuserade på fakta, verifierbarhet och transparens.
Våra 2800 anställda är baserade i Oslo, Bergen, Stavanger, Stockholm, Helsingfors, Kraków och Gdańsk. Och vi är beroende av dem alla för att lyckas, genom nära samarbete över redaktioner, produkt- och teknologimiljöer och prenumerations- och annonsenheter.
Det som började som Christian Schibsteds lilla boktryckeriverksamhet i dåvarande Christiania (Oslo) 1839, är idag ett av Nordens ledande medieföretag. Vår journalistik har informerat folk, byggt gemenskap, avslöjat maktmissbruk och stärkt demokratier i nästan tvåhundra år. Våra demokratier är beroende av oberoende journalistik. Det är vårt uppdrag.
Följ Schibsted Media
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted Media
Adam Westin ny breakingchef – Aftonbladet rustar desken för framtiden13.12.2024 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Aftonbladet fortsätter bygga ett nytt chefslag på nyhetsredaktionen. Adam Westin går från reporter till breakingchef. – Det känns så roligt och hedrande att få leda desken och detta gäng, där det finns så mycket nyfikenhet och kompetens. Jag hoppas kunna bidra till vass, rapp och varm journalistik, säger han.
Aftonbladet ingår långsiktigt samarbete med Svensk Hockey TV10.12.2024 10:18:18 CET | Pressmeddelande
Aftonbladet, och Svensk Hockey TV inleder ett nytt långsiktigt samarbete som stärker upplevelsen för hockeyfans i hela Sverige. Genom partnerskapet får Hockey-Sverige möjlighet att ta del av både Aftonbladet Plus och Svenskhockey.tv som ett paket för endast 199 kronor i månaden.
Ny Schibsted-rapport om fria medier, demokrati och bristande innovation2.12.2024 07:02:00 CET | Pressmeddelande
Schibsted Media sätter i en unik rapport fokus på relationen mellan fria medier och demokrati-nivån i Europa. Rapporten granskar hur medier bidrar till att stärka demokratin, men visar också hur Europas liberala demokratier stadigt försvagats de senaste 15 åren – och hur mediebranschen haft svårt att locka till sig nya mediekonsumenter.
Här är vinnarna i The Power of Journalism Awards22.11.2024 12:41:17 CET | Pressmeddelande
På en intern konferens under tisdagen hyllade Schibsted Media den oberoende och innovativa journalistiken som koncernens mediehus skapat det gångna året. På kvällen avgjordes The Power of Journalism Awards.
Godare lanserar ”Vinnarrätten” – nytt matprogram för ny yngre målgrupp20.11.2024 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Aftonbladets och Schibsteds mat-plattform Godare lanserar "Vinnarrätten", ett nytt programformat som lyfter fram kända profilers personliga relationer till mat. I första säsongen får tittarna möta Sveriges främsta hockeyprofiler och höra deras berättelser om maten som betyder allra mest.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum