Beavertown Brewery i designsamarbete mot trafficking

Tillsammans med Deadwood har Beavertown Brewery tagit fram fyra helt unika skinnjackor. Målet är att samla in pengar till organisationen RealStars, som jobbar för att motverka trafficking. Nu ska jackorna säljas på auktion i Deadwoods butik i Hornstull den 1 juni, som en del av Stockholm Brewers Festival.

På plats kommer det att finnas fyra exemplar av unisexmodellen Vinnie från Deadwood, som pryds av konst från Beavertowns konstnärliga ledare Nick Dwyer. Och precis som alla Deadwoods jackor är de tillverkade av 100% återanvänt läder. Motiven är målade för hand av Nick i samma stil som Beavertowns berömda etiketter.

Auktionen är en del av Stockholm Brewers Festival och hålls i Deadwoods butik på Bergsunds Strand 32 i Hornstull den 1 juni kl. 17–21. På plats kan man se och buda på jackorna, och så klart smaka på öl från Beavertown.

Beavertown är ett mikrobryggeri i absolut toppklass, vars historia börjar med grundaren Logan Plant. Logans fascination för öl föddes redan som barn när han fick följa med sin pappa, rocklegendaren Robert Plant, på pubar. Efter en kort karriär i sin pappas fotspår som musiker återfann han sin kärlek till bryggkonsten. Han började brygga öl och drev en pub, där Nick Dwyer kom att jobba som servitör. Nick lämnade avsiktligt sin skissbok öppen på puben, och det tog inte lång tid innan hans konst kom att bli lika självklar för Beavertown som ölen.

– Det var väldigt roligt att designa jackorna för Stockholm Brewers Festival och Deadwood, särskilt med tanke på RealStars, den fantastiska organisationen som pengarna går till. Buda på! säger Nick Dwyer.

OSA på: RSVP@deadwood.se

Om Beavertown Brewery
Beavertown Brewery grundades i ett kök 2011 av Logan Plant, son till rocklegendaren Robert Plant. Sedan dess har Beavertown växt till ett av Storbritanniens mest hajpade hantverksbryggerier.

Om Stockholm Brewers Festival
Festivalen äger rum i Orionteatern på Södermalm i Stockholm 8–10 juni. För priser, biljetter och mer detaljerad information om festivalbesöket, gå in på: www.stockholmbrewersfestival.com

För mer information och högupplösta bilder vänligen kontakta:

Nena Javadian
PR-konsult, Kelly & Pling
nena.j@kellyandpling.com

Björn Mannervik
Marknadschef team partner, Spendrups
bjorn.mannervik@spendrups.se

Spendrups världsledande på ekologisk öl4.6.2018 09:32Pressmeddelande

Spendrups har jobbat länge på ett starkt och stort utbud av ekologiska drycker, trots att det innebär stora utmaningar. Det gäller inte minst inom ölproduktionen där vi har valt att producera öl som är ekologiskt till 100 procent. Spendrups har nu skrivit avtal med ytterligare en producent av ekologisk humle, och säkrat tillgången av humle i många år framåt. Nu hr vi passerat 10 miljoner liter ekologiskt öl vilket innebär att vi är störst i världen på ekologisk öl.

Nyhet! Schweppes Lemon Zero – och tre älskade sommardrinkar utan tillsatt socker15.5.2018 09:52Pressmeddelande

Sommarens svalkande drinkar är till för att avnjutas, kanske allra helst vid poolkanten eller på en god väns balkong. Oavsett finns det aldrig anledning att tumma på smaken. Därför lanserar nu Schweppes Lemon Zero, för dig som vill njuta av lika goda drinkar utan tillsatt socker. Testa Schweppes Lemon Zero i tre klassiska sommarfavoriter – du kommer garanterat få en frisk smakupplevelse du länge vill sippa på.

Gotlands Bryggeri har hittat sitt nya hem vid Hällarna16.4.2018 12:30Pressmeddelande

Nu är det klart att Gotlands Bryggeri bygger sitt nya bryggeri vid Hällarna i den södra delen av Visby. Tomten, på Cypressgatan 3 B, ligger ovanför den nya kryssningskajen och motsvarar kraven på ett nytt bryggeri med bra produktionsförutsättningar och ett bra läge. Bygglovshandlingarna kommer att lämnas in i början av hösten. Investeringen ligger på ca 80 miljoner kronor och det nya bryggeriet beräknas stå klart våren 2020.