Beavertown Brewery i designsamarbete mot trafficking

Tillsammans med Deadwood har Beavertown Brewery tagit fram fyra helt unika skinnjackor. Målet är att samla in pengar till organisationen RealStars, som jobbar för att motverka trafficking. Nu ska jackorna säljas på auktion i Deadwoods butik i Hornstull den 1 juni, som en del av Stockholm Brewers Festival.

På plats kommer det att finnas fyra exemplar av unisexmodellen Vinnie från Deadwood, som pryds av konst från Beavertowns konstnärliga ledare Nick Dwyer. Och precis som alla Deadwoods jackor är de tillverkade av 100% återanvänt läder. Motiven är målade för hand av Nick i samma stil som Beavertowns berömda etiketter.

Auktionen är en del av Stockholm Brewers Festival och hålls i Deadwoods butik på Bergsunds Strand 32 i Hornstull den 1 juni kl. 17–21. På plats kan man se och buda på jackorna, och så klart smaka på öl från Beavertown.

Beavertown är ett mikrobryggeri i absolut toppklass, vars historia börjar med grundaren Logan Plant. Logans fascination för öl föddes redan som barn när han fick följa med sin pappa, rocklegendaren Robert Plant, på pubar. Efter en kort karriär i sin pappas fotspår som musiker återfann han sin kärlek till bryggkonsten. Han började brygga öl och drev en pub, där Nick Dwyer kom att jobba som servitör. Nick lämnade avsiktligt sin skissbok öppen på puben, och det tog inte lång tid innan hans konst kom att bli lika självklar för Beavertown som ölen.

– Det var väldigt roligt att designa jackorna för Stockholm Brewers Festival och Deadwood, särskilt med tanke på RealStars, den fantastiska organisationen som pengarna går till. Buda på! säger Nick Dwyer.

OSA på: RSVP@deadwood.se

Om Beavertown Brewery
Beavertown Brewery grundades i ett kök 2011 av Logan Plant, son till rocklegendaren Robert Plant. Sedan dess har Beavertown växt till ett av Storbritanniens mest hajpade hantverksbryggerier.

Om Stockholm Brewers Festival
Festivalen äger rum i Orionteatern på Södermalm i Stockholm 8–10 juni. För priser, biljetter och mer detaljerad information om festivalbesöket, gå in på: www.stockholmbrewersfestival.com

För mer information och högupplösta bilder vänligen kontakta:

Nena Javadian
PR-konsult, Kelly & Pling
nena.j@kellyandpling.com

Björn Mannervik
Marknadschef team partner, Spendrups
bjorn.mannervik@spendrups.se

25 000 liter festivalöl riskerar att vaskas13.8.2020 07:50:00 CESTPressmeddelande

Inför årets alla festivaler har Norrlands Ljus tagit fram en ny burk – speciellt anpassad för att avnjutas till toner av riktigt bra livemusik. Festivalsommaren ställdes in men ölen i den snygga burken finns kvar. Däremot finns den inte på butikshyllorna bland Systembolagets ordinarie sortiment och riskerar därför att falla i glömska. För att undvika onödigt resursslöseri släpps ölen nu till försäljning genom Systembolagets beställningssortiment.

Gotlands Bryggeri återkallar Wisby Alkoholfri Lager6.8.2020 17:32:02 CESTPressmeddelande

Gotlands Bryggeri återkallar Wisby Alkoholfri Lager från Systembolaget och restauranger som en försiktighetsåtgärd. Det gäller flaskor med bäst före 26.10.2020, 02.11.2020 och 10.05.2021. På innehållsförteckningen saknas information om att ölet innehåller vetemalt. Eftersom vetemalt är en allergen återkallas därför all Wisby Alkoholfri Lager. Produkten har inte funnits i detaljhandeln. Wisby Lager 4,7 % alk. innehåller inte vetemalt. Gotlands Bryggeri tar händelsen på största allvar och har vidtagit åtgärder för att liknande inte ska inträffa framöver. Wisby Alkoholfri Lager med korrekt innehållsförteckning kommer åter att finnas för leverans från mitten av september. Gotlands Bryggeri beklagar det inträffade.

Sommarens många möjligheter till en annorlunda semester 3.7.2020 13:42:39 CESTPressmeddelande

Det blir en annorlunda sommar, på många sätt. Men att allt inte är ”som vanligt” behöver inte bara vara negativt. Det visade sig när Spendrups Bryggeri frågade 1000 svenskar om hur deras sommarplaner ser ut. Genom begränsningar och mer tid för reflektion ser man värdet i att vara på hemmaplan och tar tillvara mer på de små stunderna varje dag – och här spelar god mat och dryck spelar en avgörande roll.