Beavertown Brewery i designsamarbete mot trafficking

Tillsammans med Deadwood har Beavertown Brewery tagit fram fyra helt unika skinnjackor. Målet är att samla in pengar till organisationen RealStars, som jobbar för att motverka trafficking. Nu ska jackorna säljas på auktion i Deadwoods butik i Hornstull den 1 juni, som en del av Stockholm Brewers Festival.

På plats kommer det att finnas fyra exemplar av unisexmodellen Vinnie från Deadwood, som pryds av konst från Beavertowns konstnärliga ledare Nick Dwyer. Och precis som alla Deadwoods jackor är de tillverkade av 100% återanvänt läder. Motiven är målade för hand av Nick i samma stil som Beavertowns berömda etiketter.

Auktionen är en del av Stockholm Brewers Festival och hålls i Deadwoods butik på Bergsunds Strand 32 i Hornstull den 1 juni kl. 17–21. På plats kan man se och buda på jackorna, och så klart smaka på öl från Beavertown.

Beavertown är ett mikrobryggeri i absolut toppklass, vars historia börjar med grundaren Logan Plant. Logans fascination för öl föddes redan som barn när han fick följa med sin pappa, rocklegendaren Robert Plant, på pubar. Efter en kort karriär i sin pappas fotspår som musiker återfann han sin kärlek till bryggkonsten. Han började brygga öl och drev en pub, där Nick Dwyer kom att jobba som servitör. Nick lämnade avsiktligt sin skissbok öppen på puben, och det tog inte lång tid innan hans konst kom att bli lika självklar för Beavertown som ölen.

– Det var väldigt roligt att designa jackorna för Stockholm Brewers Festival och Deadwood, särskilt med tanke på RealStars, den fantastiska organisationen som pengarna går till. Buda på! säger Nick Dwyer.

OSA på: RSVP@deadwood.se

Om Beavertown Brewery
Beavertown Brewery grundades i ett kök 2011 av Logan Plant, son till rocklegendaren Robert Plant. Sedan dess har Beavertown växt till ett av Storbritanniens mest hajpade hantverksbryggerier.

Om Stockholm Brewers Festival
Festivalen äger rum i Orionteatern på Södermalm i Stockholm 8–10 juni. För priser, biljetter och mer detaljerad information om festivalbesöket, gå in på: www.stockholmbrewersfestival.com

För mer information och högupplösta bilder vänligen kontakta:

Nena Javadian
PR-konsult, Kelly & Pling
nena.j@kellyandpling.com

Björn Mannervik
Marknadschef team partner, Spendrups
bjorn.mannervik@spendrups.se

Spendrups går med i plastinitiativ4.9.2018 12:32Pressmeddelande

En av de stora globala hållbarhetsutmaningarna är hanteringen av plast och krafttag tas runtom i världen för att begränsa plastavfallet och öka återvinningen. EU lanserade i januari 2018 en strategi för plast. I Sverige har Dagligvaruleverantörers Förbund, DLF, startat ett initiativ med målet att de plastförpackningar som medlemsföretagen sätter på marknaden, och som omfattas av producentansvarsförordningen, ska gå att materialutnyttja senast år 2022. Detta har Spendrups nu anslutit sig till, tillsammans med andra ledande aktörer i livsmedelsbranschen.

Vinnarna är korade: Sveriges Bästa Gin & Tonic 2018 görs av bartendern Mihail Mihaylov och utbildningsledaren Christoffer Ek. Här är recepten!1.9.2018 18:47Pressmeddelande

Idag avgjordes Schweppes prestigefulla tävling Sveriges Bästa Gin & Tonic. I finalen där tre smaksäkra hemmamixare och tre professionella bartenders gjorde upp står det nu klart att bartendern Mihail Mihaylov från Stockholm och utbildningsledaren Christoffer Ek från Växjö gör landets bästa Gin & Tonics. I år var det de mest originaltrogna bidragen som hade störst framgång hos juryn.