Beavertown Brewery i designsamarbete mot trafficking

Tillsammans med Deadwood har Beavertown Brewery tagit fram fyra helt unika skinnjackor. Målet är att samla in pengar till organisationen RealStars, som jobbar för att motverka trafficking. Nu ska jackorna säljas på auktion i Deadwoods butik i Hornstull den 1 juni, som en del av Stockholm Brewers Festival.

På plats kommer det att finnas fyra exemplar av unisexmodellen Vinnie från Deadwood, som pryds av konst från Beavertowns konstnärliga ledare Nick Dwyer. Och precis som alla Deadwoods jackor är de tillverkade av 100% återanvänt läder. Motiven är målade för hand av Nick i samma stil som Beavertowns berömda etiketter.

Auktionen är en del av Stockholm Brewers Festival och hålls i Deadwoods butik på Bergsunds Strand 32 i Hornstull den 1 juni kl. 17–21. På plats kan man se och buda på jackorna, och så klart smaka på öl från Beavertown.

Beavertown är ett mikrobryggeri i absolut toppklass, vars historia börjar med grundaren Logan Plant. Logans fascination för öl föddes redan som barn när han fick följa med sin pappa, rocklegendaren Robert Plant, på pubar. Efter en kort karriär i sin pappas fotspår som musiker återfann han sin kärlek till bryggkonsten. Han började brygga öl och drev en pub, där Nick Dwyer kom att jobba som servitör. Nick lämnade avsiktligt sin skissbok öppen på puben, och det tog inte lång tid innan hans konst kom att bli lika självklar för Beavertown som ölen.

– Det var väldigt roligt att designa jackorna för Stockholm Brewers Festival och Deadwood, särskilt med tanke på RealStars, den fantastiska organisationen som pengarna går till. Buda på! säger Nick Dwyer.

OSA på: RSVP@deadwood.se

Om Beavertown Brewery
Beavertown Brewery grundades i ett kök 2011 av Logan Plant, son till rocklegendaren Robert Plant. Sedan dess har Beavertown växt till ett av Storbritanniens mest hajpade hantverksbryggerier.

Om Stockholm Brewers Festival
Festivalen äger rum i Orionteatern på Södermalm i Stockholm 8–10 juni. För priser, biljetter och mer detaljerad information om festivalbesöket, gå in på: www.stockholmbrewersfestival.com

För mer information och högupplösta bilder vänligen kontakta:

Nena Javadian
PR-konsult, Kelly & Pling
nena.j@kellyandpling.com

Björn Mannervik
Marknadschef team partner, Spendrups
bjorn.mannervik@spendrups.se

Norrlands Guld vill råda bot på tomma löften om att ses, lanserar rättsligt bindande avtal för öl29.5.2019 15:28:18 CESTPressmeddelande

Brukar ni också ”ta en öl nån gång?” Från och med idag kan du enkelt boka in en juridiskt bindande öl med en vän. Allt fler öl rinner ut i sanden i vår stressade samtid och frasen ”Att ta en öl nån gång” ekar ofta som tomma ord. Syftet med Ölavtalet, en ny tjänst från Norrlands Guld Alkoholfri, är att säkerställa social samvaro bland gamla eller för all del nya vänner.

Ekologisk och efterlängtad – Melleruds Moderna Ale är här9.5.2019 15:17:03 CESTPressmeddelande

Perfekt till intågandet av sommarens solsäkra dagar och långa ljusa nätter lanseras Melleruds Moderna Ale, ett efterlängtat tillskott till Melleruds Utmärkta Pilsner som snabbt blivit en favorit hos många. Melleruds Moderna Ale är humleblommig och balanserad med inslag av citrus, smaker som gifter sig fint med mat från det svenska köket. Under början av maj rullar den ekologiska brygden ut från bryggeriet och anländer på fat till en krog eller restaurang i dina hemtrakter.