Spendrups Bryggeri AB

Beavertown Brewery i designsamarbete mot trafficking

Dela
Tillsammans med Deadwood har Beavertown Brewery tagit fram fyra helt unika skinnjackor. Målet är att samla in pengar till organisationen RealStars, som jobbar för att motverka trafficking. Nu ska jackorna säljas på auktion i Deadwoods butik i Hornstull den 1 juni, som en del av Stockholm Brewers Festival.

På plats kommer det att finnas fyra exemplar av unisexmodellen Vinnie från Deadwood, som pryds av konst från Beavertowns konstnärliga ledare Nick Dwyer. Och precis som alla Deadwoods jackor är de tillverkade av 100% återanvänt läder. Motiven är målade för hand av Nick i samma stil som Beavertowns berömda etiketter.

Auktionen är en del av Stockholm Brewers Festival och hålls i Deadwoods butik på Bergsunds Strand 32 i Hornstull den 1 juni kl. 17–21. På plats kan man se och buda på jackorna, och så klart smaka på öl från Beavertown.

Beavertown är ett mikrobryggeri i absolut toppklass, vars historia börjar med grundaren Logan Plant. Logans fascination för öl föddes redan som barn när han fick följa med sin pappa, rocklegendaren Robert Plant, på pubar. Efter en kort karriär i sin pappas fotspår som musiker återfann han sin kärlek till bryggkonsten. Han började brygga öl och drev en pub, där Nick Dwyer kom att jobba som servitör. Nick lämnade avsiktligt sin skissbok öppen på puben, och det tog inte lång tid innan hans konst kom att bli lika självklar för Beavertown som ölen.

– Det var väldigt roligt att designa jackorna för Stockholm Brewers Festival och Deadwood, särskilt med tanke på RealStars, den fantastiska organisationen som pengarna går till. Buda på! säger Nick Dwyer.  

OSA på: RSVP@deadwood.se

Om Beavertown Brewery
Beavertown Brewery grundades i ett kök 2011 av Logan Plant, son till rocklegendaren Robert Plant. Sedan dess har Beavertown växt till ett av Storbritanniens mest hajpade hantverksbryggerier.

Om Stockholm Brewers Festival
Festivalen äger rum i Orionteatern på Södermalm i Stockholm 8–10 juni. För priser, biljetter och mer detaljerad information om festivalbesöket, gå in på: www.stockholmbrewersfestival.com

För mer information och högupplösta bilder vänligen kontakta:

Nena Javadian
PR-konsult, Kelly & Pling
073-57 11 414
nena.j@kellyandpling.com

Björn Mannervik
Marknadschef team partner, Spendrups
070-18 27 778
bjorn.mannervik@spendrups.se

Nyckelord

Bilder

Dokument

Om

Spendrups Bryggeri AB
Spendrups Bryggeri AB
Sankt Eriksgatan 121
11343 Stockholm

08-672 77 00http://spendrups.se

Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Vårby utanför Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Heineken, Loka, Schweppes, Briska och vinproducenter som Cono Sur, Gallo och Boschendal. Spendrups har 950 medarbetare och omsätter cirka 3,3 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, Hellefors Bryggeri och BIBAB. www.spendrups.se

 

 

Följ Spendrups Bryggeri AB

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Spendrups Bryggeri AB

Heineken® fångar känslan av smaken på den första iskalla ölen, ”Världens mest uppfriskande ahhh!” i ny stor global kampanj18.4.2024 09:01:43 CEST | Pressmeddelande

Det är oftast de små sakerna i livet som ger störst garanterad tillfredställelse. Vårens tidigt värmande solstrålar. Den svala sidan på kudden. Eller när du känner smaken av den där första iskalla ölen. ”Världens mest uppfriskande ahhh!” är en ny global kampanj som bygger på just den insikten, som fångar känslan och upplevelsen av en kall och fräsch Heineken®. Kampanjen är producerad av byrån Le Pub och går nu live på totalt 75 marknader världen över. I en TVC med soundtrack av Nat King Coles klassiker ’L.O.V.E’, i regi av Alex Feil, tas tittaren med på en förväntansfull resa. En resa som dramatiserar stunden då du efter mycket om och men äntligen får tag på en iskall Heineken® efter en lång dag, samtidigt som den lyfter fram Heinekens fem grundläggande principer som ligger bakom ölens balanserade och fräscha smak. - Det här är verkligen en kampanj med hög igenkänningsfaktor som vi är väldigt taggade på att rulla ut i Sverige. Här är smak, kvalitet och känsla i huvudfokus på samtliga e

Bubbliga nostalgiska nyheter från Loka22.3.2024 15:47:39 CET | Pressmeddelande

Ett bubbligt vatten för de lite mer äventyrliga som gillar nya goda och spännande smaker. Det är Loka Likes sommarnyhet. Loka har inspirerats av nostalgiska smaker som flörtar med barndomens somrar och som smakar som fruktiga och fräscha tuggummin, röda bär, citrus eller melon. Loka Likes Bubble Gum är på tillfälligt besök under sommarmånaderna och finns i servicehandeln från vecka 12 och i dagligvaruhandeln från vecka 16.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye