Bestig Strömlidabacken och hjälp Ukraina!

Korpen Piteå har tagit initiativ till en lite annorlunda välgörenhetsaktion. Imorgon, den 14 juni mellan klockan 13 och 15, kan du vandra uppför Strömlidabacken i Piteå och samtidigt samla in pengar till Röda Korsets arbete i Ukraina.

Pär Röckner, verksamhetschef på Korpen Piteå

För varje runda upp på toppen går totalt 20 kronor per deltagare direkt till Röda Korset. Du som deltar bidrar med 10 kronor och Korpen Piteå med samma belopp.

-       Vi använder vår pågående motionsutmaning Strömlidaeverest till välgörenhet, konstaterar Pär Röckner som är verksamhetschef på Korpen Piteå. Det här samarbetet med Röda Korset ligger oss varmt om hjärtat. Och förutom motionen du får, gör du också en insats för ett gott syfte.

Grillplatsen vid foten av Strömlidabacken är platsen där varje deltagare registrerar sig innan vandringen uppför börjar. Här vid grillplatsen kommer det även att bjudas på fika över öppen eld och vatten.

Anna Johansson, Korpen Piteå
Pär

Pär Röckner, verksamhetschef på Korpen Piteå

Korpen startar motionslandslaget med Micael Dahlen som förbundskapten28.6.2022 11:07:51 CEST | Pressmeddelande

Nu finns möjligheten att vara med i det viktigaste och roligaste landslaget genom tiderna. Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet startar motionslandslaget som uppmuntrar till rörelse, ger inspiration och bidrar till ökad folkhälsa. Förbundskapten för motionslandslaget är ekonomiprofessorn Micael Dahlen som kommer att bidra med träningstips som är kopplade till den glädje och lycka som fysisk aktivitet kan ge.