Betsson ny huvudsponsor till SHL

Betsson är ny huvudsponsor och exklusiv sportspelspartner till Svenska Hockeyligan (SHL). Tillsammans med SHL vill Betsson öka intresset för ishockeyn både i Sverige och internationellt. Avtalet är Betssons största satsning inom svensk idrott hittills och ett led i bolagets strategi inför den svenska omregleringen av spelmarknaden som sker i januari 2019.

Betsson är ett av Nordens ledande spelbolag, med rötter från 1963. Som huvudsponsor kommer Betsson, tillsammans med SHL, att bidra till utvecklingen av ligan och ishockeyn, framför allt genom det finansiella stödet till klubblagen men också genom att öka engagemanget för hockeyn.

”Vi vill stötta och utveckla svensk hockey. Det ekonomiska stödet till SHL, och därmed de 14 klubbarna, är grundbulten i partnerskapet. Samtidigt vill vi vara den mest engagerande partnern hittills, som värnar om Svensk hockey och dess fantastiska historia. Vi är väldigt stolta över att vara huvudsponsor till Sveriges bästa hockey”, säger Peter Zäll, Chief Strategy Officer på Betsson.

Med hjälp av Betssons sportfokus och internationella närvaro ser SHL stora möjligheter att utveckla ligan och öka intresset för svensk ishockey.

”Betsson är en stark och trygg partner, och kompletterar även vårt mål med SHL. Vi vill att Sveriges bästa hockey ska nå ut till fler, gärna utanför landets gränser. Med Betsson får vi en internationell partner som ger ett stort finansiellt stöd till klubbarna men också någon som älskar sporten och spänningen”, säger Jörgen Lindgren, vd SHL.

Betsson kommer genom sponsorskapet att bland annat erbjuda bäst odds på SHL, men också spelarträffar, en SHL-bibel, podcasts, samt annat mervärde för alla som älskar hockey.

SHL startar SHL startar lördagen den 15 september.

För mer information vänligen kontakta:

Jörgen Lindgren, vd SHL, 0722 13 17 00
jorgen.lindgren@shl.se

Robin Olenius, PR-chef på Betsson 076 180 55 43
robin.olenius@betssongroup.com

SHL ska som företrädare för klubbarna i ligan tillvarata gemensamma sportsliga och kommersiella intressen, och hanterar bland annat medierättigheter samt gemensamma huvudsponsorskap. SHL ska verka för en långsiktig stark liga och för en stark svensk ishockey som står sig internationellt. Ägarna är de klubbar som spelar i SHL som säsongen 2018/2019 är: Brynäs IF, Djurgården Hockey, Frölunda Indians, Färjestad BK, HV71, IK Oskarshamn, Leksands IF, Linköping HC, Luleå Hockey, Malmö Redhawks, Rögle BK, Skellefteå AIK, Växjö Lakers och Örebro Hockey.

SHL-klubbarna sköt in halv miljon till föreningarna7.5.2019 09:00:00 CESTPressmeddelande

Den tidigare tomma tekningscirkeln i SHL döptes inför slutspelet om till #målcirkeln och var ett samarbete mellan SHL och huvudsponsorn Betsson. För varje mål som gjordes från Målcirkeln skulle Betsson skänka 25 000 kronor till klubben, som i sin tur fick välja ändamål. Totalt har klubbarna skjutit in 540 000 kronor, där Frölunda, Skellefteå och Djurgården stått för flest antal mål från cirkeln – och därmed dragit in 110 000 kronor vardera.

Här är vinnarna i SHL Awards 20195.5.2019 21:08:09 CESTPressmeddelande

Under söndagen den 5 maj sändes den femte upplagan av SHL Awards på C More och på Sportkanalen. Här är samtliga vinnare i SHL Awards 2019. Årets målvakt Joel Lassinantti, Luleå Årets back Jesse Virtanen, Färjestad Årets forward Ryan Lasch, Frölunda Årets tränare Thomas Berglund, Luleå Årets rookie Emil Bemström, Djurgården Mest värdefulle spelare Jacob Josefson, Djurgården SHL Awards delas ut för insatser under SHL 2018/2019.