BingoLottos Säsongspremiär med Elisa och Alma Lindström

Rickard Olsson bjuder in systrarna Alma och Elisa Lindström till programmet och dessutom gästas vi av vokalgruppen Solala från Göteborg.

Elisa och Alma Lindström

Elisa är tjejen som vinner Svenska folkets hjärtan, hon är äkta, ärlig och unik i sitt artisteri. Detta har inte minst bevisat sig igenom allt hon åstadkommit i sin karriär.

Elisa började sin karriär med dansbandet Elisa’s. Efter det har hon turnerat som soloartist. Hon vann även finalen i Let's Dance 2016. År 2017 ledde hon Bingolottos uppesittarkväll i TV4 tillsammans med Lotta Engberg. På söndag tar hon med systern Alma till Bingolotto!

Alma är 23 år ung och jobbar som frilansande sångerska. Hon är uppväxt i Töreboda och har sjungit och skrivit musik sedan unga år. Hon studerade musik på gymnasiet och gick sedan ett år på folkhögskola där hon pluggade musik med sångfördjupning. På folkhögskolan växte också hennes intresse för att skriva egen musik när hon började en låtskrivarkurs.

Alma och Elisa har sjungit och skrivit låtar tillsammans under hela sin uppväxt. När sedan Elisa började turnera runt om i landet blev det dock färre tillfällen för systrarna att sjunga tillsammans men de fortsatte att skriva ihop. Alma skrev en hel del låtar till dansbandet Elisas t.ex. Nu är det dock dags för dem att sjunga tillsammans igen. ”Jag är så glad över att få sjunga med Alma igen. Alma är min bästa vän och har varit och är så stöttande både i och utanför min karriär. Det är alltid något särskilt med att sjunga med sin syster för vi är så samsjungna. Allt känns självklart. Jag hoppas det blir mer sång tillsammans i framtiden.” - säger Elisa.

Låten Lyckligt Folk, som framförs för första gången i live-tv i Bingolotto, skrev systrarna Elisa och Alma Lindström tillsammans när Elisa deltog i TV programmet ”Det stora racet”.

Solala

Vi gästas även av vokalgruppen Solala, Tre killar som sjöng och gjorde musik med kakburkar och spagetti som har nu blivit en nationell succé. De har tidigare gästat programmet och gjort succé och nu är de tillbaka. Dessutom är de under hösten aktuella med en bok som de kommer att prata pm

BingoLotto – Söndag 6 januari kl. 18 i TV4.

Foto: Magnus Ragnvid
FotoRickard L Eriksson