Black Ingvars, Oldsberg & bingo

Bandet är mitt uppe i sin stora höstturné med ett 30-tal spelningar över hela norden. Denna helgen spelar bandet på Trägår´n i Göteborg på fredagen och i Kristinehamn på lördagen för att sedan avsluta helgen som gästartist i TV4 Bingolotto. -

Räkna med ett sprakande BingoLotto på söndag! Ingvar Oldsberg är laddad till tänderna och bjuder in Göteborgs stoltheter när det kommer till att göra hårdrocksversioner av välkända melodier – Black Ingvars. Välkommen att vinna med Ingvar under en fullspäckad direktsändning på söndag i TV4 – för mer bingo i livet!

Black Ingvars har gjort sig känt genom att göra hårdrockscovers på sånger ur flera olika genrer, som barnvisor, dansbandslåtar, poplåtar, julsånger och gospel. De kom på femte plats i Melodifestivalen 1998 och ställde upp i Dansbandskampen 2009. Och kanske förklarar de bäst själva sin plats i musikhistorien: ”1756 föddes Mozart. 1995 föddes Black Ingvars. Så sammanfattar man det viktigaste som har hänt i musikhistorien.”

Under åren har Black Ingvars gjort så kallade ”mash ups” på Astrid Lindgrens Sjörövar-Fabbe, Dios Holy Diver, Lena Philipssons Dansa i neon, på Europes The Final Countdown, Björn Afzelius Tusen bitar, Metallicas Nothing Else Matters och Black Jacks Inget stoppar oss nu.

Och på söndag sluts cirkeln i musikhistorien: Från Mozarts födelse till Black Ingvars medverkan i BingoLotto.

BingoLotto – Söndag 5 november kl. 18 i TV4.

BingoLottos Nyårsbingo!28.12.2017 07:00Pressmeddelande

Välkommen på nyårsfest! Lotta Engberg håller dig sällskap under nyårsafton med bingo, spännande artister och vinster för totalt 31 miljoner. Miljonhjulet snurrar hela kvällen och vi gästas av Tomas Pettersson, Agneta Sjödin, Elisabeth Andreassen, Johan Östling m.fl. Uppträder gör Lasse Stefanz, Boris René, Peter, Bruno & Matilda, Jemima Hicintuka och Gunhild Carling. Dessutom kommer de svenska succétvillingarna SkillTwins.

Succé för BingoLottos Uppesittarkväll 23 december 201723.12.2017 23:52Pressmeddelande

Ny rekordförsäljning även i år. BingoLottos Uppesittarkväll gav mer än 42 miljoner kronor till svenskt föreningsliv! Lotta gjorde ett strålande program tillsammans med alla gäster och skänkte glädje till många vinnare. Fler än ofattbara 500 000 vinster har delats ut under kvällen, det är fler än 2000 vinster per minut under programmet. BingoLottos Uppesittarkväll är en tradition som växer sig starkare för varje år och i vartannat hushåll i Sverige har det i kväll spelats på bingolotter.