Bonnier och Schibsted lanserar gemensam videoprodukt - garanterar 750 000 unika individer

I en ny satsning mellan de två mediehusen garanteras 750 000 unika individer genom produkten "Aftonbladet TV och Expressen TV Video Impact". Detta är även första gången en annonsör kan synas med sin rörliga kampanj hos de två nyhetsjättarna samtidigt genom endast ett köp.

Bonnier och Schibsted garanterar 750 000 unika individer i ny gemensam videoprodukt. På bilden ser vi Christian Rissel och Alexander Lydecker från Bonnier News Sales, samt Cristina Roca Shouri och Joakim Flodin från Schibsted Marketing Services.

– Både Expressen TV och Aftonbladet TV har enormt stark räckvidd var för sig och tillsammans når vi ännu fler. Detta sätter oss i en unik position att erbjuda en videoprodukt med hög räckvidd i en kvalitativ och inspirerande kontext, säger Joakim Flodin, vd för Schibsted Marketing Services i Sverige.

Det säljs endast en kampanj per vecka, och annonsören går sedan “först i kön” hos både Aftonbladet TV och Expressen TV i sju dagar. Detta möjliggör den höga garanterade räckvidden på 750 000 unika individer, en garanti som verifieras av MMS som oberoende tredjepart.

– Vi har paketerat det bästa av våra gemensamma produkter och dessutom med en garanti. Video Impact har redan visat sig addera värde och effekt vilket är vårt främsta löfte till annonsörerna, säger Alexander Lydecker, Chief Commercial Officer, Bonnier News Sales.

Att kunna garantera just unika individer för rörligt innehåll är även det unikt med Aftonbladet TV och Expressen TV Video Impact. Eftersom de flesta användare idag har flera olika enheter – som mobil, jobbdator och hemdator – räknas en och samma person oftast som flera unika användare. Genom samarbetet med MMS kan man istället garantera räckvidd i unika individer.

– Det känns otroligt roligt att kunna erbjuda denna produkt tillsammans med Schibsted, särskilt då vi ser att många av våra annonsörer vill kunna synas hos både Expressen TV och Aftonbladet TV. Produkten kommer fungera sömlöst för annonsören med endast en kontaktperson, en bokning, en leverans, en faktura och en rapport, säger Alexander Lydecker, Chief Commercial Officer, Bonnier News Sales.

Även från byråsidan ser man fram emot den nya paketeringen, som man tror kommer leda till tryggare och mer träffsäkra videoköp.

– Detta är ett spännande initiativ från Bonnier och Schibsted som vi välkomnar eftersom det utmanar och utvecklar marknaden. Efterfrågan av rörlig bild är fortsatt stark så denna paketering av Expressen TV och Aftonbladet TV är ett intressant komplement. Extra spännande är ju att två publicister samarbetar för att skapa nya räckviddsalternativ. Ur ett leveransperspektiv så känns det även nytänkande med en garanti kring unika individer, säger Cecilia Sundström, vd för Wavemaker Sverige.

Joakim Flodin, CEO & Director of Schibsted Marketing Services. Tel: 070-615 25 14. E-post: joakim.flodin@schibsted.com

Alexander Lydecker, Chief Commercial Officer, Bonnier News Sales. Tel: 08-738 30 00. E-post: alexander.lydecker@bonniernews.se

Cecilia Sundström, vd för Wavemaker Sverige.

PodMe fyller på kassan och fortsätter resan mot en miljon prenumeranter – Schibsted investerar vidare i PodMe23.10.2020 09:02:13 CESTPressmeddelande

Podcastlyssnandet fortsätter att öka starkt, inte minst genom PodMe som med sin disruptiva affärsmodell är en av de mest tongivande aktörerna på marknaden. Nu fortsätter mediekoncernen Schibsted att satsa på bolaget genom att göra en ny investering. Satsningen innebär att PodMe kommer att kunna fortsätta utveckla både plattformen, innehållet och satsa vidare på den internationella expansionen. Tidigare i år gjordes en framgångsrik lansering på den norska marknaden.

SJ ny partner till Svenska hjältar – riktar fokus på miljöhjältar15.10.2020 08:45:00 CESTPressmeddelande

Miljö och klimat är ett av vår tids mest engagerande och viktiga ämnen. Med SJ som ny partner lanserar nu Svenska hjältar en ny kategori – Miljöhjälten. ”Klimat och miljö är några av de bevakningsområden som Aftonbladet har satsat på de senaste åren och det känns kul och viktigt att nu få lyfta upp alla hjälteberättelser som finns där”, säger Lena K Samuelsson, publisher Aftonbladet.

Expressen/GT/KvP ser över distributionen tillsammans med Aftonbladet8.10.2020 14:00:00 CESTPressmeddelande

Bonnier och Schibsted ser tillsammans över kvällstidningarnas distribution till återförsäljarna. Detta för att säkra de tryckta tidningarnas framtid. ”Givet minskande papperstidningsupplagor tittar vi nu på olika möjligheter att effektivisera distributionen. Vi utreder vad olika möjligheter innebär ur olika aspekter, men inga beslut är fattade”, säger Bengt Ottosson, på Bonnier News.