Branäs ser tillbaka på en lyckad cykelsäsong

Branäs har stängt för säsongen och ser tillbaka på en lyckad sommar. Trots begränsade förutsättningar så har anläggningen i stort sett tangerat fjolårets lyckade resultat och responsen från Branäs gäster har varit genomgående positiv.

Branäs öppnade upp för cykling på midsommarafton och presenterade då en rad nyheter inför säsongen. Bland annat så byggdes den populära gröna leden Solsvängen om från grunden för att ge ännu mer flyt och flera andra leder har uppdaterats med nya spångar, broar och velodromer.

Anläggningen stängde för sommaren 13 augusti efter en närmare två månader lång säsong. Sedan premiären har responsen varit god från anläggningens gäster som hyllat årets nyheter.

– Familjerna gillar Solsvängen väldigt mycket! Vi har lagt stora resurser på att göra leden roligare med svängar, hopp och gupp, så det är jätteroligt att våra gäster uppskattar resultatet av det hårda arbetet. Cross country-leden, som fick sig ett stort lyft inför säsongen, har också varit väldigt uppskattad, säger Patrik Buhrkall-Nilsson, sportchef Branäsgruppen.

Branäs har under sommaren levererat en produkt som erbjuder mycket utöver cykling, exempelvis padel, discgolf och basket samt en ny lekpark på Soltorget som lanserades inför säsongen.

– Lekparken på Soltorget har verkligen gått hem hos familjerna, barnen älskar den och Soltorget som samlingsplats blir bara bättre och bättre, säger Patrik Buhrkall-Nilsson.

När Branäsgruppen sammanfattar säsongen så ser man att sommarverksamheten gått i mål med nästan identiska siffror gentemot fjolårets säsong, vilket i sammanhanget är en utmärkande prestation då förutsättningarna rent vädermässigt inte har varit de bästa under sommaren.

– Vi bedriver en verksamhet utomhus vilket gör att vi är känsliga för väder och vind. Att vi i stort sett tangerat fjolårets lyckade resultat ser jag som en bedrift denna sommar, säger Mikael Elford, kommersiell chef Branäsgruppen.