Buller och bångsuccé för Lidl i Frölunda

Lidl växer snabbare än dagligvarubranschen i stort och fortsätter den kraftiga expansionen med målet 200 butiker år 2020. Igår öppnade butik nummer 187 och Frölundas andra, en efterlängtad butik och en av de bästa nyöppningarna för Lidl i Sverige.

En efterlängtad premiär för Lidl Lergöken

Den nya butiken på Lergöksgatan 2A kompletterar den befintliga i Marconi, en av de Lidl-butiker som går bäst i hela landet. Den nyöppnade butiken ligger på bottenplanet av ett fyra våningar högt parkeringshus. Lidl har 110 egna parkeringsplatser för kunder och besökare.

– Detta är en efterlängtad öppning och vi är väldigt glada att så många hittade till oss på premiärdagen. Alla kollegor har gjort ett fantastiskt jobb som innebär att vi nu kan erbjuda ännu fler i Frölunda-bor vårt erbjudande om varor av högsta kvalitet till bästa pris, säger Sebastiano Sacilotto, Försäljningsdirektör Lidl Sverige.

Den nya butiken är byggd utifrån Lidls butikskoncept där ljusa luftiga lokaler och miljötänk står i fokus med en växande andel miljömärkta och etiskt märkta varor. Lidl är idag en av de aktörer vars försäljning av ekologiska produkter ökar mest och under 2018 växte även det ekologiska sortimentet med 75 procent.

Samtidigt som Lidl söker fler lägen över hela landet, öppnar nya butiker på löpande band. Förutom dagens öppning i Frölunda har Lidl under 2019 öppnat butiker i Caroli i Malmö, Solna Centrum, Vårby, Strängnäs, Råå i Helsingborg, Huskvarna, Kungsbacka och Kista. Närmast väntar nyöppningar i Sollentuna, Växjö och Lidingö.

En efterlängtad premiär för Lidl Lergöken

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 189 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Skellefteå i norr. Sammanlagt arbetar drygt 4200 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Solna och vi har två centrallager, ett i Halmstad och ett i Rosersberg. Under 2019 öppnar vi ett tredje centrallager i Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Företaget Kompernaß återkallar Espressomaskin SEMS 1100 A127.9.2019 14:00:00 CESTPressmeddelande

Kompernaß återkallar produkten Espressomaskin SEMS 1100 A1 av varumärket Silvercrest sedan det visat sig att produkten skulle kunna ge en elektrisk stöt. Espressomaskinen har sålts i samtliga Lidl Sveriges butiker. Återkallandet berör endast produkten: Tillverkare: Kompernaß H. GMBH Artikel: Espressomaskin SEMS 1100 A1 Artikelnummer: IAN 313486 (artikelnumret hittar du under espressomaskinen) Märke: Silvercrest Såld i Sverige under tidsperioden: 17 juni – 1 augusti Andra produkter av märket Silvercrest är inte drabbade. Vi på Lidl Sverige beklagar och ser allvarligt på det inträffade. Konsumenter som köpt varan ombeds returnera den till inköpsplatsen, eller till närmaste Lidl-butik. Kunderna får självklart pengarna tillbaka, även utan uppvisande av kassakvitto. Kontakt: press@lidl.se Tel: 08-5555 7195