Ceremoni och utdelning av guldmedaljer

Medier inbjuds att närvara under årets utdelning av Guldmedaljer, vid Kungl. Ingenjörsvetenskapsakademiens (IVAs) högtidssammankomst den 29 oktober 2021. Sammankomsten genomförs i närvaro av DD.MM. Konungen och Drottningen.

2018 års Högtidssammankomst i Stockholms stadshus

IVAs Stora Guldmedalj tilldelas Sverker Sörlin. Guldmedalj tilldelas Sara Mazur, Lars Börjesson och Mikael Dolsten (se pressmeddelande om IVAs Guldmedaljörer 2021). På grund av pandemin delas även 2020 års guldmedaljer ut vid högtidssammankomsten (se pressmeddelande om IVAs Guldmedaljörer 2020).

Guldmedaljerna delas ut av H.M. Konungen.

Presslegitimation och ackreditering krävs

Medier inbjuds till att närvara under ceremonin på Stockholms stadshus samt när gästerna anländer. OBS! Presslegitimation och ackreditering krävs. Föranmälan senast den 27 oktober till per.andersson@iva.se

Fredagen den 29 oktober 2021 i Stockholms stadshus

16:30 – 16.55 Fototillfälle: Gästerna anländer till stadshuset, fotografering på röda mattan (Kungaparet anländer kl. 16.50)

17.00 – 18.40 Ceremoni med utdelning av Guldmedaljer.
(Guldmedaljerna delas ut av H.M. Konungen ca. 17.30)

18.00 – 18.40 Tuula Teeri, vd IVA, håller tal om framsteg inom forskning och teknik.

19.15 – 23.00 Middag i Stockholms stadshus (ej media).

2018 års Högtidssammankomst i Stockholms stadshus