Consid dubbelnominerad till Svenska Designpriset

IT- och kommunikationsföretaget Consid har två bidrag nominerade till årets upplaga av Svenska Designpriset. Bidragen är reklamfilmen Morakniv Classic och Wallenstams visuella identitet.

Jeanette Arvidsson, vd Paradigm

Svenska Designpriset är en årlig tävling i grafisk kommunikation och design. Sveriges bästa grafiska designers för print, webb samt mobil prisas under en ceremoni på Moderna Museet. I år har Consid alltså två bidrag nominerade. Det ena bidraget är reklamfilmen Morakniv Classic som Consid Communication gjort tillsammans med Kojan. Bidraget är nominerat i kategorin ”Rörlig bild/film & Reklam”. Det andra bidraget är Wallenstams visuella identitet som Paradigm, Consids varumärkesbyrå, ligger bakom.

- Det här är fantastiskt roligt. Just det här projektet har varit väldigt lustfyllt och energigivande att jobba med. Då är det extra roligt att det får uppmärksamhet, säger Jeanette Arvidsson som är vd för Consids varumärkesbyrå Paradigm.

Omröstningen öppnar den 7 september och pågår under en vecka. Se gärna Consids bidrag här och delta i omröstningen här.

Jeanette Arvidsson, vd Paradigm

Consid är ett av Sveriges snabbast växande företag som erbjuder konsulttjänster inom IT, management och digital marknadsföring. Företaget har kontor i Jönköping, Stockholm, Uppsala, Västerås, Örebro, Norrköping, Linköping, Nyköping, Göteborg, Malmö, Helsingborg, Karlshamn, Karlskrona, Ljungby, Sundsvall, Nyköping, Gävle, Värnamo, Kalmar, Borås, Karlstad och Växjö. Consid startades 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell och har idag över 1000 anställda och omsätter över en miljard kronor.

Läs mer på www.consid.se © Consid AB  ÷  consid.se ÷  @consid_ab