Consid nominerat till Human Growth Awards

Ett engagerat HR-arbete och en genuin omtanke om människan har gjort att Consid snappat åt sig en nominering till Human Growth Awards. Det är tredjeåret i rad som IT- och kommunikationsbolaget blivit nominerat till det prestigefulla priset.

Human Growth Awards är en utmärkelse instiftad av rekryteringskoncernen Wise Group för att hylla och lyfta fram nytänkande insatser inom HR.

Kriterierna för att bli nominerad till årets HR-team 2020 är att företaget har en HR-funktion som främjar energi och glädje i organisationen samt att man arbetarinnovativt för att frigöra kraft hos medarbetarna.

- Idén med Consid har redan från starten varit att skapa ett företag vi själva vill arbeta på. Det råder en välkomnande och genuin anda här, som märks så fort mankommer innanför dörrarna. Hos oss gäller frihet under ansvar, det skapar ett entreprenöriell inställning och jag är övertygad att vi på så sätt frigör bådeengagemang och drivkraft hos individer, säger Anita Beslic, HR-chef.

Inom IT-branschen är kompetensbristen stor och det pågår en kamp för att både bibehålla och rekrytera medarbetare. Enligt SCB kommer det saknas 70 000 it-experter i Sverige år 2022.

Consid har ett exceptionellt låg personalomsättning, på bara åtta procent.

- Den viktigaste faktorn för att lyckas idag är onekligen människor. Personalen är det viktigaste vi har och därför lägger vi stor vikt vid att skapa en arbetsplats somgenomsyras av verklig förståelse, engagemang och respekt för våra medarbetares livssituation. Det gör att vi trots slaget om konsulterna är ett av Sverigessnabbast växande företag. Nomineringen i Human Growth Award är ytterligare ett resultat av det jobbet, säger Anita Beslic.

Vinnaren av Human Growth Awards tillkännages ijanuari.

Consid är ett av Sveriges snabbast växande företag som erbjuder konsulttjänster inom IT, management och digital marknadsföring. Företaget har kontor i Stockholm, Uppsala, Västerås, Örebro, Norrköping, Linköping, Nyköping, Göteborg, Halmstad, Malmö, Helsingborg, Karlshamn, Karlskrona, Kalmar, Ljungby, Värnamo, Växjö, Jönköping, Borås, Karlstad, Gävle och Sundsvall. Consid startades 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell och har idag över 1 000 anställda och omsätter över en miljard kronor. Läs mer på www.consid.se.