Erica Sjöström i Bingolotto

På söndag gästas vi av sångerskan Erica Sjöström som tidigare sjöng i det populära dansbandet Drifters. Erica har etablerat sig som en av landets främsta inom sin genre och sedan en tid tillbaka kör hon en solokarriär.

Erica har en lång erfarenhet som artist och har gjort det mesta i artistväg. Wallmans Salonger, Hamburger Börs och Cirkus var stadiga scener för henne i början av karriären. När Erica för 21 år sedan hakade på gänget i dansbandet Drifters, tog karriären full fart. Efter det har det blivit tusentals gig både solo och med Drifters och oräkneliga framträdanden i Sveriges ledande underhållningsprogram, bla Fångarna på Fortet, Bingolotto, Så Ska Det Låta och nu senast Lets Dance. Drifters och Erica kammade hem 5 Guldklavar, grammis nomineringar och sålt guld.

Drifters släppte även 2 album på tyska och gjorde en rad framträdanden i stora tv shower runt om i Tyskland under namnet Midsommar.

Hon är utbildad på musikhögskolan i Piteå och jobbar som sång pedagog och körledare på Andreas Carlssons musik gymnasiet Academy Of Music And Businnes i Vara. Erica driver också sin egen SångClinic Studio Voice i Lidköping.

Erfaren i musikbranchen men första gången hon står på egna ben och som solist.

Den 11 oktober, kl. 18.00 i Sjuan, bjuder hon på skönsång i BingoLotto!