Erica Sjöström i Bingolotto

På söndag gästas vi av sångerskan Erica Sjöström som tidigare sjöng i det populära dansbandet Drifters. Erica har etablerat sig som en av landets främsta inom sin genre och sedan en tid tillbaka kör hon en solokarriär.

Erica har en lång erfarenhet som artist och har gjort det mesta i artistväg. Wallmans Salonger, Hamburger Börs och Cirkus var stadiga scener för henne i början av karriären. När Erica för 21 år sedan hakade på gänget i dansbandet Drifters, tog karriären full fart. Efter det har det blivit tusentals gig både solo och med Drifters och oräkneliga framträdanden i Sveriges ledande underhållningsprogram, bla Fångarna på Fortet, Bingolotto, Så Ska Det Låta och nu senast Lets Dance. Drifters och Erica kammade hem 5 Guldklavar, grammis nomineringar och sålt guld.

Drifters släppte även 2 album på tyska och gjorde en rad framträdanden i stora tv shower runt om i Tyskland under namnet Midsommar.

Hon är utbildad på musikhögskolan i Piteå och jobbar som sång pedagog och körledare på Andreas Carlssons musik gymnasiet Academy Of Music And Businnes i Vara. Erica driver också sin egen SångClinic Studio Voice i Lidköping.

Erfaren i musikbranchen men första gången hon står på egna ben och som solist.

Den 11 oktober, kl. 18.00 i Sjuan, bjuder hon på skönsång i BingoLotto!

Kaiak och Maia Hirasawa i Bingolotto3.10.2020 19:59:19 CESTPressmeddelande

På söndag gästas Bingolotto av bandet KAIAK som består av Emil Gullhamn och Marcos Ubeda. Båda två har varit artister, musiker och låtskrivare under många år och synts i program som ”Melodifestivalen”, ”Så Ska Det Låta” och ”Doobidoo”. Med sig har de även popikonen Maia Hirasawa som de samarbetar med i deras senaste låt som de kommer framföra i Bingolotto. Låten som är en duett heter ”This is just life” och släpptes i början av september. Söndagen den 4 oktober 2020, kl. 18.00 i TV4