Expansion och topprekrytering för Consid i Karlstad

IT- och kommunikationsföretaget Consid expanderar starkt i Karlstad. Ett tiotal nya tjänster ska tillsättas. Bland rekryteringarna återfinns den välkända digitala rådgivaren Ann Svalling.

Ann Svalling, digital rådgivare.
-Vi är stolta över att kunna rekrytera Ann Svalling, som är bäst i Sverige på digitala arbetssätt. Det är den enorma efterfrågan i samband med pandemin som har gjort att vi måste stärka erbjudandet när det gäller just den digitala arbetsplatsen, säger Christoffer Nilsson, kontorsansvarig Karlstad.

Consid har stora kunder som Nordnet, Lundbergs, SAAB, men också många lokala företag. Karlstadsavdelningen jobbar även med Myndigheten för samhällsskydd och beredskap och Kristinehamns kommun. Karlstad har blivit ett nav för de tekniska lösningar som möjliggör distansarbete - ett område som vuxit kraftigt i samband med pandemin. Nyligen fick Consid utmärkelsen Gasellföretag av Dagens Industri, för åttonde året i rad. Gasellföretag blir de mest snabbväxande företagen i Sverige. Det är bara fyra andra företag som klarat av att få utmärkelsen nio år i rad. Även i Karlstad märks alltså den enorma tillväxten.

-Vi letar efter ett stort antal konsulter. Efterfrågan på våra tjänster har ökat med 37 procent jämfört med samma period förra året. Ann Svalling kommer att delta i arbetet med expansionen. Hon har en gedigen erfarenhet och bakgrund från flertalet ledande befattningar från företag som Ninetech och Soleil. Hon kommer att spela en viktig roll i den fortsatta tillväxten i Karlstad. Säger Christoffer Nilsson kontorsansvarig Karlstad.

Ann Svalling börjar den nya anställningen den 1 december.

Ann Svalling, digital rådgivare.

Consid är ett av Sveriges snabbast växande företag som erbjuder konsulttjänster inom IT, management och digital marknadsföring. Företaget har kontor i Stockholm, Uppsala, Västerås, Örebro, Norrköping, Linköping, Nyköping, Göteborg, Malmö, Helsingborg, Karlshamn, Karlskrona, Kalmar, Ljungby, Värnamo, Växjö, Jönköping, Borås, Karlstad, Gävle och Sundsvall. Consid startades 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell och har idag över 1 000 anställda och omsätter över en miljard kronor. Läs mer på www.consid.se.