Försäkringskassan har Sveriges bästa sajt

22.3.2016 18:39 | Försäkringskassan

Försäkringskassans sajt har utsetts till Sveriges bästa vid webbdagarna som arrangeras av Internetworld.

- Att vinna i år då Temat är Kunden i fokus känns extra roligt för det är just det som genomsyrat vårt arbete med att ta fram vår responsiva webb. Det är skönt att få ett kvitto på att vi är på rätt väg.

Nästa steg är att även göra tjänsterna responsiva, säger Karin Andersson, chef för digitala kanaler på Försäkringskassan.

Läs motiveringen till utnämningen nedan:

Kontakt

Vill du veta mer eller ha hjälp med kontakt: ring presstjänsten på 010-116 98 88.

Försäkringskassans vision är ett samhälle där människor känner trygghet om livet tar en ny vändning. Vi är en av Sveriges största myndigheter och ansvarar för en stor del av de offentliga trygghetssystemen. Vi fattar cirka 20 miljoner beslut om bidrag och ersättningar och betalar ut drygt 200 miljarder kronor per år till barn och familjer, personer som lever med funktionsnedsättning, sjuka, nyanlända och arbetssökande. Genom vår expertis och forskning bidrar vi till ny kunskap inom socialförsäkringen. Vi är drygt 14 000 medarbetare.

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.