Schibsted

Frida Boisen ny kolumnist i Aftonbladet

Dela

Aftonbladet rekryterar journalisten och programledaren Frida Boisen som ny kolumnist. ”Jag är så stolt och glad att ha fått förtroendet att bli kolumnist på Nordens största dagstidning och nyhetssajt. När jag fick frågan kändes det direkt rätt i magen”, säger Frida Boisen. Lördagen den 16 februari publiceras hennes första kolumn.

Frida Boisen har många tunga uppdrag bakom sig inom journalistiken, bland annat som chefredaktör för GT och ansvarig utgivare för Bonnier Magazines & Brands. Hon är också programledare för ”Lyxfällan” och ”Trolljägarna”.

Frida Boisen är dessutom en erfaren kolumnist – tidigare i Expressen – och det är i det formatet hon nu tar plats i Aftonbladet.

– Frida Boisen är en intressant skribent med energi och en förmåga att alltid väcka engagemang. Hon bottnar i både det vardagsnära och i stora framtidsfrågor som rör digitalisering och sociala medier. Det känns väldigt roligt att hon nu blir en av Aftonbladets starka röster, säger Lena K Samuelsson, publisher för Aftonbladet.

– Jag är så imponerad av chefredaktör Lena K Samuelsson och hela hennes ledarteam och fantastiska journalister som senaste året prisats som årets förnyare och hyllats globalt för sitt berättande, säger Frida Boisen.

Frida Boisens erfarenheter som kolumnist, publicist och journalist kommer att både bredda och fördjupa Aftonbladets erbjudande till läsarna.

– Rekryteringen av Frida Boisen är ett uttryck för hur viktigt vi tycker det är att nyhetsjournalistiken kompletteras av skribenter som sätter saker i sammanhang, som ställer svåra frågor och som förstärker tidningens identitet. Det ska bli väldigt roligt att samarbeta med Frida, säger Karin Schmidt Hellsing, redaktionschef för Aftonbladet.

Frida Boisen har bland annat utsetts till ”Årets branschpersonlighet 2017” under Stockholm Media Week och till ”Årets kvinnliga digitala influencer 2017” av techbolaget Concid.

– Som kolumnist i Aftonbladet kommer jag att berätta om våra barn, vår framtid och hur vi faktiskt kan förändra vår värld till det bättre. Det spänner från ämnen som jämställdhet till digitalisering. Vi lever i en enormt spännande tid av omställningar och möjligheter och jag längtar verkligen efter att få lära känna Aftonbladets läsare.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Karin Schmidt Hellsing, redaktionschef. Tel: 070-162 24 59. E-post: karin.schmidt.hellsing@aftonbladet.se.
Lena K Samuelsson, Publisher, Aftonbladet. Tel: 08-725 20 00. E-post: lenak.samuelsson@aftonbladet.se
Frida Boisen. Tel: 070-300 27 40. E-post: frida@fridaboisen.se.
Eric Rosén, Associate Editor, Aftonbladet. Tel: 070-474 22 51. E-post: eric.rosen@aftonbladet.se.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Ladda ned bild
Ladda ned bild
Aftonbladets Publisher Lena K Samuelsson. Foto: Magnus Wennman
Aftonbladets Publisher Lena K Samuelsson. Foto: Magnus Wennman
Ladda ned bild
Karin Schmidt Hellsing, redaktionschef, Aftonbladet. Foto: Lotte Fernvall
Karin Schmidt Hellsing, redaktionschef, Aftonbladet. Foto: Lotte Fernvall
Ladda ned bild

Om

Schibsted
Schibsted
Västra Järnvägsgatan 21
111 64 Stockholm

08 - 725 25 00https://www.schibsted.com

Följ Schibsted

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Schibsted

Svenska TV-panelen avslöjar: Svenskarna förlorar flera dagar per år på att leta streaming-innehåll15.8.2019 12:56:39 CESTPressmeddelande

Sedan streamingtjänsterna lanserades har många bytt zappandet mellan kanaler till att bläddra bland streamingplattformar för att hitta något att se på. Men hur lång tid tillbringar svenskarna egentligen på att menyvandra på jakt efter tv-serier? Undersökningen ”Svenska TV-panelen” från tv.nu visar att närmare varannan svensk lägger en hel dag per år på att välja film eller tv-serier.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum