Frida Boisen ny kolumnist i Aftonbladet
Aftonbladet rekryterar journalisten och programledaren Frida Boisen som ny kolumnist. ”Jag är så stolt och glad att ha fått förtroendet att bli kolumnist på Nordens största dagstidning och nyhetssajt. När jag fick frågan kändes det direkt rätt i magen”, säger Frida Boisen. Lördagen den 16 februari publiceras hennes första kolumn.
Frida Boisen har många tunga uppdrag bakom sig inom journalistiken, bland annat som chefredaktör för GT och ansvarig utgivare för Bonnier Magazines & Brands. Hon är också programledare för ”Lyxfällan” och ”Trolljägarna”.
Frida Boisen är dessutom en erfaren kolumnist – tidigare i Expressen – och det är i det formatet hon nu tar plats i Aftonbladet.
– Frida Boisen är en intressant skribent med energi och en förmåga att alltid väcka engagemang. Hon bottnar i både det vardagsnära och i stora framtidsfrågor som rör digitalisering och sociala medier. Det känns väldigt roligt att hon nu blir en av Aftonbladets starka röster, säger Lena K Samuelsson, publisher för Aftonbladet.
– Jag är så imponerad av chefredaktör Lena K Samuelsson och hela hennes ledarteam och fantastiska journalister som senaste året prisats som årets förnyare och hyllats globalt för sitt berättande, säger Frida Boisen.
Frida Boisens erfarenheter som kolumnist, publicist och journalist kommer att både bredda och fördjupa Aftonbladets erbjudande till läsarna.
– Rekryteringen av Frida Boisen är ett uttryck för hur viktigt vi tycker det är att nyhetsjournalistiken kompletteras av skribenter som sätter saker i sammanhang, som ställer svåra frågor och som förstärker tidningens identitet. Det ska bli väldigt roligt att samarbeta med Frida, säger Karin Schmidt Hellsing, redaktionschef för Aftonbladet.
Frida Boisen har bland annat utsetts till ”Årets branschpersonlighet 2017” under Stockholm Media Week och till ”Årets kvinnliga digitala influencer 2017” av techbolaget Concid.
– Som kolumnist i Aftonbladet kommer jag att berätta om våra barn, vår framtid och hur vi faktiskt kan förändra vår värld till det bättre. Det spänner från ämnen som jämställdhet till digitalisering. Vi lever i en enormt spännande tid av omställningar och möjligheter och jag längtar verkligen efter att få lära känna Aftonbladets läsare.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Karin Schmidt Hellsing, redaktionschef. Tel: 070-162 24 59. E-post: karin.schmidt.hellsing@aftonbladet.se.
Lena K Samuelsson, Publisher, Aftonbladet. Tel: 08-725 20 00. E-post: lenak.samuelsson@aftonbladet.se
Frida Boisen. Tel: 070-300 27 40. E-post: frida@fridaboisen.se.
Eric Rosén, Associate Editor, Aftonbladet. Tel: 070-474 22 51. E-post: eric.rosen@aftonbladet.se.
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderCommunication Specialist Publishing
070-268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder


Om
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
Svenska Dagbladet klimatsatsar18.2.2019 13:36:00 | Pressmeddelande
I dag lanserar Svenska Dagbladet reportageserien Klimatskiftet om innovationerna som visar vägen. Samtidigt halverar resebilagan SvD Resor antalet tips på resor till fjärran länder. Dessutom ska tidningens egna resor klimatkompenseras.
Amie Bramme Sey ny kolumnist på Aftonbladet18.2.2019 08:44:13 | Pressmeddelande
Hon är redan en stark Aftonbladet-profil. Bekant från framför allt Aftonbladet Morgon men också som programledare för Aftonbladets Svenska Hjältar-gala. Dessutom finalist och deltagare i SVT:s ”På Spåret”. Nu blir Amie Bramme Seys röst på Aftonbladet ännu starkare – i morgon gör hon premiär som fast kolumnist.
Lydia Wålsten ny ledarskribent på Svenska Dagbladet18.2.2019 08:30:00 | Pressmeddelande
Lydia Wålsten blir ny ledarskribent på Svenska Dagbladet. Hon efterträder Per Gudmundson som blir presschef hos Kristdemokraterna. ”Vi kommer att sakna Per Gudmundson, men jag är mycket glad att kunna rekrytera Lydia Wålsten som hans efterträdare. Hon är en av Sveriges mest begåvade och intressanta offentliga röster just nu”, säger Tove Lifvendahl, politisk chefredaktör på Svenska Dagbladet.
Schibsted först i Norden med en AR-annonsprodukt15.2.2019 08:50:04 | Pressmeddelande
Nu lanserar Schibsted ett nytt format som tar annonsörer ännu närmre sin målgrupp. Genom att blanda den digitala och fysiska världen kan Augmented Reality (AR) skapa både ökat engagemang och stärkt betalningsvilja.
Bynk tar in en halv miljard för att bygga en europeisk mobilbank14.2.2019 15:28:53 | Pressmeddelande
Bynk har stängt en nyemission på 500 miljoner kronor, där bland andra huvudägarna Schibsted och LMK har investerat.
Nya poddar från Svenska Dagbladet – hör snacket på ledarredaktionen13.2.2019 13:24:00 | Pressmeddelande
Efter framgångarna med poddarna Min helg och Harrisons historiska brott lanserar Svenska Dagbladet i dag två nya poddar: den dagliga podden Ledarredaktionen och SvD Näringslivs Min första miljon.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum