Schibsted

Frida Boisen ny kolumnist i Aftonbladet

Dela
Aftonbladet rekryterar journalisten och programledaren Frida Boisen som ny kolumnist. ”Jag är så stolt och glad att ha fått förtroendet att bli kolumnist på Nordens största dagstidning och nyhetssajt. När jag fick frågan kändes det direkt rätt i magen”, säger Frida Boisen. Lördagen den 16 februari publiceras hennes första kolumn.

Frida Boisen har många tunga uppdrag bakom sig inom journalistiken, bland annat som chefredaktör för GT och ansvarig utgivare för Bonnier Magazines & Brands. Hon är också programledare för ”Lyxfällan” och ”Trolljägarna”.

Frida Boisen är dessutom en erfaren kolumnist – tidigare i Expressen – och det är i det formatet hon nu tar plats i Aftonbladet.

– Frida Boisen är en intressant skribent med energi och en förmåga att alltid väcka engagemang. Hon bottnar i både det vardagsnära och i stora framtidsfrågor som rör digitalisering och sociala medier. Det känns väldigt roligt att hon nu blir en av Aftonbladets starka röster, säger Lena K Samuelsson, publisher för Aftonbladet.

– Jag är så imponerad av chefredaktör Lena K Samuelsson och hela hennes ledarteam och fantastiska journalister som senaste året prisats som årets förnyare och hyllats globalt för sitt berättande, säger Frida Boisen.

Frida Boisens erfarenheter som kolumnist, publicist och journalist kommer att både bredda och fördjupa Aftonbladets erbjudande till läsarna.

– Rekryteringen av Frida Boisen är ett uttryck för hur viktigt vi tycker det är att nyhetsjournalistiken kompletteras av skribenter som sätter saker i sammanhang, som ställer svåra frågor och som förstärker tidningens identitet. Det ska bli väldigt roligt att samarbeta med Frida, säger Karin Schmidt Hellsing, redaktionschef för Aftonbladet.

Frida Boisen har bland annat utsetts till ”Årets branschpersonlighet 2017” under Stockholm Media Week och till ”Årets kvinnliga digitala influencer 2017” av techbolaget Concid.

– Som kolumnist i Aftonbladet kommer jag att berätta om våra barn, vår framtid och hur vi faktiskt kan förändra vår värld till det bättre. Det spänner från ämnen som jämställdhet till digitalisering. Vi lever i en enormt spännande tid av omställningar och möjligheter och jag längtar verkligen efter att få lära känna Aftonbladets läsare.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Karin Schmidt Hellsing, redaktionschef. Tel: 070-162 24 59. E-post: karin.schmidt.hellsing@aftonbladet.se.
Lena K Samuelsson, Publisher, Aftonbladet. Tel: 08-725 20 00. E-post: lenak.samuelsson@aftonbladet.se
Frida Boisen. Tel: 070-300 27 40. E-post: frida@fridaboisen.se.
Eric Rosén, Associate Editor, Aftonbladet. Tel: 070-474 22 51. E-post: eric.rosen@aftonbladet.se.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Ladda ned bild
Ladda ned bild
Aftonbladets Publisher Lena K Samuelsson. Foto: Magnus Wennman
Aftonbladets Publisher Lena K Samuelsson. Foto: Magnus Wennman
Ladda ned bild
Karin Schmidt Hellsing, redaktionschef, Aftonbladet. Foto: Lotte Fernvall
Karin Schmidt Hellsing, redaktionschef, Aftonbladet. Foto: Lotte Fernvall
Ladda ned bild

Om

Schibsted
Schibsted
Kungsbron 13
111 22 Stockholm

08 - 725 25 00https://www.schibsted.com

Följ Schibsted

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Schibsted

Aftonbladet och SvD fortsätter växa digitala användarintäkter7.6.2024 07:01:00 CEST | Pressmeddelande

Krävande makroekonomi, hög inflation och höga räntor har fortsatt utmana boksluten för Schibsteds svenska mediehus. Framför allt annonsmarknaden har varit utmanande och lyft först i fjärde kvartalet. Prenumerationsaffären har, trots en stram ekonomi för hushållen, varit stabil. SvD redovisar ett rörelseresultat på 72 MSEK (64 MSEK) för 2023, medan Aftonbladet landar ett resultat på 38 MSEK (55 MSEK).

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye