Svea Ekonomi

Fyndiq växlar upp e-handeln med Svea

Dela

Nu står det klart att Fyndiq valt bank- och finansgruppen Svea som partner för betallösningar. Samarbetet är en viktig del i fyndvaruhusets arbete med att ytterligare stärka sin e-handel och ge en bättre kundupplevelse.

Magdalena Caesar, Svea
Magdalena Caesar, Svea

Fyndiq är Sveriges största fyndvaruhus online. Genom deras digitala marknadsplats sammanförs handlare och fyndsugna konsumenter inom allt ifrån smink och löshår till gaming headset och kastruller. Nyligen inledde e-handelsaktören ett nytt samarbete med bank- och finansgruppen Svea som numera är deras leverantör av betallösningar. Detta i syfte att bidra till såväl ökad konvertering som en förbättrad kundresa.

– Vi har haft ett nära samarbete med Svea i arbetet med att implementera en ny och förbättrad kassalösning. För oss var det viktigt att hitta en flexibel och lyhörd partner som har en förståelse för vår affär såväl i dag som i framtiden. Vi är imponerade av Sveas kassalösning och deras erfarenhet av att jobba med stora e-handelsaktörer. Samtidigt får vi alla fördelarna av att jobba med ett entreprenöriellt och flexibelt bolag med bredd, vilket bäddar för ett bra partnerskap även i framtiden. Med Sveas betallösning kan vi nu erbjuda våra kunder fler betalningsformer än tidigare, exempelvis Swish. Vi kan även se att konverteringsgraden är minst lika hög som vi hade väntat oss, säger Fredrik Norberg,vd och grundare, Fyndiq.

– Vi är glada för förtroendet och ser fram emot att vara en del av Fyndiqs fortsatta tillväxtresa. Precis som vi har de kunderna och handlarna i fokus. Det här samarbetet visar särskilt på styrkan i vår expertis om köpupplevelsen. Genom partnerskapet stärker vi ytterligare vår position som den största aktören av skräddarsydda betallösningar i Sverige, säger Magdalena Caesar, Affärsområdeschef betallösningar e-handel, Svea Ekonomi.

Om Fyndiq
Fyndiq är Sveriges största marknadsplats för fynd och har sedan starten 2010 vuxit till en omsättning på över 500 miljoner kronor med lönsamhet. Med sina 1000 anslutna handlare erbjuder de allt ifrån mode och skönhet till mobiltillbehör och underhållning. Bolaget finns bara representerat i Sverige men kommer under 2021 att lanseras i övriga Norden. Läs mer på fyndiq.se


Om Svea
Svea är en finansiell företagsgrupp med nära fyrtio års erfarenhet av att hjälpa företag med deras likviditet. Med 2 000 anställda över hela Europa – från rådgivare och lånespecialister till utvecklare och designers, skapar vi administrativa och finansiella lösningar för små och stora företag i alla branscher. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. Läs mer på svea.com.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Magdalena Caesar, Svea
Magdalena Caesar, Svea
Ladda ned bild
Fredrik Norberg, Fyndiq
Fredrik Norberg, Fyndiq
Ladda ned bild
Svea betallösningar
Svea betallösningar
Ladda ned bild

Dokument

Om

Svea Ekonomi
Svea Ekonomi
Evenemangsgatan 31
169 81 Solna

Om Svea
Svea är en finansiell företagsgrupp med nära fyrtio års erfarenhet av att hjälpa företag med deras likviditet. Med 2 000 anställda över hela Europa – från rådgivare och lånespecialister till utvecklare och designers, skapar vi administrativa och finansiella lösningar för små och stora företag i alla branscher. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. Läs mer på svea.com.

Följ Svea Ekonomi

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Svea Ekonomi

Ny kartläggning från Payson och Svea visar: Svenska e-handlare spår nya säljrekord i sommar8.7.2021 07:30:00 CEST | Pressmeddelande

Under pandemin har e-handeln blomstrat och inför sommaren väntas försäljningen på nätet fortsätta att växa. Åtta av tio e-handlare spår nämligen att tillväxten för deras e-butik kommer att öka i sommar. Hälften tror även att försäljningen blir bättre än förra årets försäljning under samma period. Det visar Paysons och Sveas e-handelsindikator.

Ny rapport från Svea visar: Så kommer svenskarna nätshoppa efter pandemin10.6.2021 07:30:00 CEST | Pressmeddelande

I takt med att näthandeln ökar blir leveransalternativen också fler. Hämta hos ombud, gratis hemleverans och upphämtning i butik är leveranssätten som varit vanligast bland svenskarna under pandemin. Men hur kommer vi vilja näthandla framöver? Över hälften uppger att leverans till ombud och gratis hemleveranser kommer vara viktiga även i framtiden. Samtidigt tycker många unga att paketboxar kommer bli viktigare framöver. Det visar en ny undersökning från bank- och finansgruppen Svea.

Ny rapport från Svea visar: Företag satsar mer på privatpersoner än företagskunder1.6.2021 07:30:00 CEST | Pressmeddelande

Hur ser företagare på sina kunder? Och hur resonerar de kring att nå företag jämfört med privatpersoner? En rapport från bank- och finansgruppen Svea visar att hela 67 procent skulle satsa mer på marknadsföring om de sålde till privatkunder istället för företagskunder. Dessutom menar de att det är lättare att påverka och nå privatkunder jämfört med företagskunder.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum