Green Drinks by Lejonfastigheter på Stadsfesten

Lejonfastigheter lanserar Green Drinks under Stadsfesten. Tone Bekkestad leder diskussionen med aktuella gäster – ett samtal med fokus på konkreta lösningar om hur vi bidrar till Linköpings mål om en koldioxidneutral kommun år 2025.

Som ett kommunägt bolag ska Lejonfastigheter aktivt verka för att målsättningen om ett koldioxidneutralt Linköping år 2025 uppnås. Lejonfastigheter har flera stora byggprojekt framför sig, där vi är med och bygger framtidens Linköping. För oss är det viktigt att tillsammans med kommunen, universitetet och övriga kommunala bolag diskutera hur vi gemensamt kan göra mer för att nå kommunens mål.

Därför lanserar vi nu Green Drinks i Stadsfesten vimmel. Vi bjuder Linköpings medborgare på ett samtal om en av vår tids viktigaste samhällsfrågor, och hoppas att samtalet ska leda till engagemang för frågan som berör oss alla.
- Jag ser fram emot en gränsöverskridande diskussion med fokus på konkreta lösningar för att ta oss närmare målet om en koldioxidneutral kommun om bara nio år. Ja, tiden är knapp och vi behöver samverka för att nå dit, säger Maria Widfeldt, Lejonfastigheters hållbarhetschef.

Diskussionen leds av Tone Bekkestad och inbjudna ¬gäster är samhällsdebattör Anders Wijkman, professor Björn Ola Linnér, Linköpings kommuns stadsarkitekt Johanna Wiklander, Tekniska verkens vice vd Klas Gustafsson och Lejonfastigheters vd Ann de Jonge.
För att se det här innehållet från www.lejonfastigheter.se måste du ge ditt medgivande sidans topp.För att se det här innehållet från www.lejonfastigheter.se måste du ge ditt medgivande sidans topp.För att se det här innehållet från www.lejonfastigheter.se måste du ge ditt medgivande sidans topp.För att se det här innehållet från www.lejonfastigheter.se måste du ge ditt medgivande sidans topp.För att se det här innehållet från www.lejonfastigheter.se måste du ge ditt medgivande sidans topp.För att se det här innehållet från www.lejonfastigheter.se måste du ge ditt medgivande sidans topp.
Tone Bekkestad, Anders Wijkman, Björn Ola Linnér, Johanna Wiklander, Klas Gustafsson och Ann de Jonge

Dag: Fredag 26 augusti
Tid: 16:00-17:00
Plats: Lejonfastigheters tält på Stora torget – vid Storgatan i Linköping