Green drinks by Lejonfastigheter – Positiva drivkrafter i klimatomställningen

Vilka är de positiva drivkrafterna i klimatomställningen och hur kan vi använda dem för att nå våra klimatmål? Lyssna på tre kortare föredrag om klimatarbetet på lokal, nationell och internationell nivå och diskutera med ledande experter inom området i efterföljande paneldiskussion.

Välkommen!

Dag: Onsdagen den 16 september
Klockan: 11.00-12.15
Plats: Musikalen, Konsert & Kongress eller digitalt (https://visitlinkoping.se/livesändningar/lejonfastigheter)

Föreläsare:

Johan Kuylenstierna – Vice ordförande för klimatpolitiska rådet. Rektorsråd för Hållbar Utveckling vid Stockholms universitet.

Muharrem Demirok – Kommunalråd, ordförande i samhällsbyggnadsnämnden, Linköpings kommun.

Björn-Ola Linnér – Linköpings universitet. Professor vid Tema Miljöförändring och Centrum för klimatpolitisk.

Stort intresse

Vi vill genom den här träffen på Green Drinks erbjuda våra leverantörer och näringslivet i Linköping ett tillfälle till diskussion och nya insikter om klimatarbetet. Det är många som har anmält sig och som ser detta som ett prioriterat ämne som man vill lära sig mer om. Ett begränsat antal deltagare kommer att delta på plats på Konsert & Kongress och resterande deltar digitalt via länk.

Kontakt

Maria Widfeldt, chef hållbarhet, inköp och kommunikation, Lejonfastigheter. Telefon 013-29 47 79.

Green Drinks är ett enkelt sätt att mötas kring några av vår tids viktigaste frågor – om hållbarhet, miljö och klimat. Green Drinks är ett globalt koncept öppet för alla med intresse och nyfikenhet inför dessa frågor. Här ges tillfälle att under informella former diskutera aktuella utmaningar och möjligheter.

Box 1943, Industrigatan 5

Lejonfastigheter äger, förvaltar och utvecklar miljöer för offentlig verksamhet i Linköping. Vi ansvarar för 286 fastigheter som rymmer utbildning, omsorg, kultur, sport och samhällsservice.

Lejonfastigheter är ett kommunägt bolag som omsätter runt 750 miljoner kronor.

Vi har ett 70-tal medarbetare som tillsammans bygger framtidens Linköping för stadens medborgare.