Halebop vinner 100-fattaren

Halebop tilldelades idag priset ”100-fattaren” – ett nytt specialpris i reklamtävlingen 100-wattaren, med syfte att uppmärksamma ansvarsfull och inkluderande reklam. Utmärkelsen går till den svenska annonsören som har fattat konsekvenserna av sin kommunikation.

Johanna Sahlman och Hanna Myrling från Halebop.

– Det här är ett kvitto på att det vi gör är rätt. För oss är det viktigt med värderingsdrivna val och att vi genom vår kommunikation bidrar till ett bättre samhälle, säger Johanna Sahlman, Head of Halebop.

Enligt Sveriges Annonsörer har Halebop fått priset för att de motverkar att skeva ideal skapas och sprids och för att de agerar ansvarsfullt och effektivt med mångfald och inkludering i sikte.

Motiveringen: Denna annonsör har mångfald och inkludering i ryggraden och vi känner att det genomsyrar allt de gör; både internt och externt. De har förstått affärsnyttan av att ha sin målgrupp representerad internt och värdesätter olika perspektiv i skapandet av sin kommunikation. Framförallt känns det genuint då vi ser att all deras kommunikation speglar deras värderingar. De har kontinuerligt utmanat sig själva och är en sann inspiration i branschen – de har helt enkelt fattat!

Här kan ni läsa mer om priset: https://www.resume.se/nyheter/artiklar/2018/11/29/halebop-vinner-100-fattaren/

Pressavdelning

Om du är journalist eller har frågor rörande press och media hänvisar vi till pressavdelningen via telefon.

+46 (0)771-77 58 30

Johanna Sahlman och Hanna Myrling från Halebop.