Heineken lanserar alkoholfri öl med Before Work på Stureplan

När nya Heineken 0.0 ska lanseras i Sverige väljer man att göra det på klassiskt Heineken-manér: en grym klubbupplevelse, mitt på Stureplan. Men självklart finns det en twist: festen börjar klockan 07 på morgonen och pågår till dess att folk ska gå till jobbet.

– Tanken är att ge folk en klassisk men annorlunda Heineken-upplevelse. Vi vill visa att 0.0an ger möjlighet att avnjuta en riktigt god öl, festa och ha kul oavsett tidpunkt på dagen och oavsett om man ska jobba eller göra något annat viktigt efteråt, säger Tomas Adolfsson, Brand Manager för Heineken Sverige.

Eventet går under namnet Heineken Early Sessions och äger rum mellan klockan 07–09 den 22 maj på Stureplan 1, även känt som UteCompagniet. Bakom skivspelarna står SEBJAK – ett av affischnamnen på populära musikfestivalen Summerburst, som drar tiotusentals människor till Stockholm och Göteborg varje år och där Heineken är en av huvudsponsorerna.

– Lanseringen av Heineken 0.0 är extremt viktig för oss, då intresset för alkoholfritt vuxit avsevärt i Sverige de senaste åren. Men det är också väldigt typiskt Heineken; vi släpper inte en produkt förrän vi tycker att den är helt perfekt.

Förutom möjligheten att bokstavligt talat dansa in veckan, kommer gästerna på Heineken Early Sessions förstås få chans att testa den nya alkoholfria ölen samt bjudas på frukost.

Heineken Early Sessions är öppet för alla över 18 år och anmälan sker via Facebook .

För frågor, vänligen kontakta Tomas Adolfsson på 08-672 77 00.

Spendrups världsledande på ekologisk öl4.6.2018 09:32Pressmeddelande

Spendrups har jobbat länge på ett starkt och stort utbud av ekologiska drycker, trots att det innebär stora utmaningar. Det gäller inte minst inom ölproduktionen där vi har valt att producera öl som är ekologiskt till 100 procent. Spendrups har nu skrivit avtal med ytterligare en producent av ekologisk humle, och säkrat tillgången av humle i många år framåt. Nu hr vi passerat 10 miljoner liter ekologiskt öl vilket innebär att vi är störst i världen på ekologisk öl.

Nyhet! Schweppes Lemon Zero – och tre älskade sommardrinkar utan tillsatt socker15.5.2018 09:52Pressmeddelande

Sommarens svalkande drinkar är till för att avnjutas, kanske allra helst vid poolkanten eller på en god väns balkong. Oavsett finns det aldrig anledning att tumma på smaken. Därför lanserar nu Schweppes Lemon Zero, för dig som vill njuta av lika goda drinkar utan tillsatt socker. Testa Schweppes Lemon Zero i tre klassiska sommarfavoriter – du kommer garanterat få en frisk smakupplevelse du länge vill sippa på.