Heineken lanserar alkoholfri öl med Before Work på Stureplan

15.5.2017 14:30 | Spendrups Bryggeri AB

När nya Heineken 0.0 ska lanseras i Sverige väljer man att göra det på klassiskt Heineken-manér: en grym klubbupplevelse, mitt på Stureplan. Men självklart finns det en twist: festen börjar klockan 07 på morgonen och pågår till dess att folk ska gå till jobbet.

– Tanken är att ge folk en klassisk men annorlunda Heineken-upplevelse. Vi vill visa att 0.0an ger möjlighet att avnjuta en riktigt god öl, festa och ha kul oavsett tidpunkt på dagen och oavsett om man ska jobba eller göra något annat viktigt efteråt, säger Tomas Adolfsson, Brand Manager för Heineken Sverige.

Eventet går under namnet Heineken Early Sessions och äger rum mellan klockan 07–09 den 22 maj på Stureplan 1, även känt som UteCompagniet. Bakom skivspelarna står SEBJAK – ett av affischnamnen på populära musikfestivalen Summerburst, som drar tiotusentals människor till Stockholm och Göteborg varje år och där Heineken är en av huvudsponsorerna.

– Lanseringen av Heineken 0.0 är extremt viktig för oss, då intresset för alkoholfritt vuxit avsevärt i Sverige de senaste åren. Men det är också väldigt typiskt Heineken; vi släpper inte en produkt förrän vi tycker att den är helt perfekt.

Förutom möjligheten att bokstavligt talat dansa in veckan, kommer gästerna på Heineken Early Sessions förstås få chans att testa den nya alkoholfria ölen samt bjudas på frukost.

Heineken Early Sessions är öppet för alla över 18 år och anmälan sker via Facebook .

För frågor, vänligen kontakta Tomas Adolfsson på 08-672 77 00.

Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i femte generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Vårby utanför Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Heineken, Loka, Schweppes, Briska och vinproducenter som Cono Sur, Gallo och Boschendal. Spendrups har 950 medarbetare och omsätter cirka 3,3 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, Hellefors Bryggeri och BIBAB. www.spendrups.se

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.