Heineken lanserar alkoholfri öl med Before Work på Stureplan

När nya Heineken 0.0 ska lanseras i Sverige väljer man att göra det på klassiskt Heineken-manér: en grym klubbupplevelse, mitt på Stureplan. Men självklart finns det en twist: festen börjar klockan 07 på morgonen och pågår till dess att folk ska gå till jobbet.

– Tanken är att ge folk en klassisk men annorlunda Heineken-upplevelse. Vi vill visa att 0.0an ger möjlighet att avnjuta en riktigt god öl, festa och ha kul oavsett tidpunkt på dagen och oavsett om man ska jobba eller göra något annat viktigt efteråt, säger Tomas Adolfsson, Brand Manager för Heineken Sverige.

Eventet går under namnet Heineken Early Sessions och äger rum mellan klockan 07–09 den 22 maj på Stureplan 1, även känt som UteCompagniet. Bakom skivspelarna står SEBJAK – ett av affischnamnen på populära musikfestivalen Summerburst, som drar tiotusentals människor till Stockholm och Göteborg varje år och där Heineken är en av huvudsponsorerna.

– Lanseringen av Heineken 0.0 är extremt viktig för oss, då intresset för alkoholfritt vuxit avsevärt i Sverige de senaste åren. Men det är också väldigt typiskt Heineken; vi släpper inte en produkt förrän vi tycker att den är helt perfekt.

Förutom möjligheten att bokstavligt talat dansa in veckan, kommer gästerna på Heineken Early Sessions förstås få chans att testa den nya alkoholfria ölen samt bjudas på frukost.

Heineken Early Sessions är öppet för alla över 18 år och anmälan sker via Facebook .

För frågor, vänligen kontakta Tomas Adolfsson på 08-672 77 00.

Spendrups går med i plastinitiativ4.9.2018 12:32Pressmeddelande

En av de stora globala hållbarhetsutmaningarna är hanteringen av plast och krafttag tas runtom i världen för att begränsa plastavfallet och öka återvinningen. EU lanserade i januari 2018 en strategi för plast. I Sverige har Dagligvaruleverantörers Förbund, DLF, startat ett initiativ med målet att de plastförpackningar som medlemsföretagen sätter på marknaden, och som omfattas av producentansvarsförordningen, ska gå att materialutnyttja senast år 2022. Detta har Spendrups nu anslutit sig till, tillsammans med andra ledande aktörer i livsmedelsbranschen.

Vinnarna är korade: Sveriges Bästa Gin & Tonic 2018 görs av bartendern Mihail Mihaylov och utbildningsledaren Christoffer Ek. Här är recepten!1.9.2018 18:47Pressmeddelande

Idag avgjordes Schweppes prestigefulla tävling Sveriges Bästa Gin & Tonic. I finalen där tre smaksäkra hemmamixare och tre professionella bartenders gjorde upp står det nu klart att bartendern Mihail Mihaylov från Stockholm och utbildningsledaren Christoffer Ek från Växjö gör landets bästa Gin & Tonics. I år var det de mest originaltrogna bidragen som hade störst framgång hos juryn.