Spendrups Bryggeri AB

Heineken lanserar alkoholfri öl med Before Work på Stureplan

Dela
När nya Heineken 0.0 ska lanseras i Sverige väljer man att göra det på klassiskt Heineken-manér: en grym klubbupplevelse, mitt på Stureplan. Men självklart finns det en twist: festen börjar klockan 07 på morgonen och pågår till dess att folk ska gå till jobbet.

– Tanken är att ge folk en klassisk men annorlunda Heineken-upplevelse. Vi vill visa att 0.0an ger möjlighet att avnjuta en riktigt god öl, festa och ha kul oavsett tidpunkt på dagen och oavsett om man ska jobba eller göra något annat viktigt efteråt, säger Tomas Adolfsson, Brand Manager för Heineken Sverige.

Eventet går under namnet Heineken Early Sessions och äger rum mellan klockan 07–09 den 22 maj på Stureplan 1, även känt som UteCompagniet. Bakom skivspelarna står SEBJAK – ett av affischnamnen på populära musikfestivalen Summerburst, som drar tiotusentals människor till Stockholm och Göteborg varje år och där Heineken är en av huvudsponsorerna.

– Lanseringen av Heineken 0.0 är extremt viktig för oss, då intresset för alkoholfritt vuxit avsevärt i Sverige de senaste åren. Men det är också väldigt typiskt Heineken; vi släpper inte en produkt förrän vi tycker att den är helt perfekt.

Förutom möjligheten att bokstavligt talat dansa in veckan, kommer gästerna på Heineken Early Sessions förstås få chans att testa den nya alkoholfria ölen samt bjudas på frukost.

Heineken Early Sessions är öppet för alla över 18 år och anmälan sker via Facebook .

För frågor, vänligen kontakta Tomas Adolfsson på 08-672 77 00.

Kontakter

Bilder

Om

Spendrups Bryggeri AB
Spendrups Bryggeri AB
Sankt Eriksgatan 121
11343 Stockholm

08-672 77 00http://spendrups.se

Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors, Stockholm och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Melleruds, Loka, Trocadero, Briska och vin- och spritproducenter som El Coto, Cantina Zaccagnini, Plantation och Tamnavulin. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 4,6 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, OMAKA, Grythyttans Glöggfabrik och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet.www.spendrups.se

Följ Spendrups Bryggeri AB

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Spendrups Bryggeri AB

Heineken® fångar känslan av smaken på den första iskalla ölen, ”Världens mest uppfriskande ahhh!” i ny stor global kampanj18.4.2024 09:01:43 CEST | Pressmeddelande

Det är oftast de små sakerna i livet som ger störst garanterad tillfredställelse. Vårens tidigt värmande solstrålar. Den svala sidan på kudden. Eller när du känner smaken av den där första iskalla ölen. ”Världens mest uppfriskande ahhh!” är en ny global kampanj som bygger på just den insikten, som fångar känslan och upplevelsen av en kall och fräsch Heineken®. Kampanjen är producerad av byrån Le Pub och går nu live på totalt 75 marknader världen över. I en TVC med soundtrack av Nat King Coles klassiker ’L.O.V.E’, i regi av Alex Feil, tas tittaren med på en förväntansfull resa. En resa som dramatiserar stunden då du efter mycket om och men äntligen får tag på en iskall Heineken® efter en lång dag, samtidigt som den lyfter fram Heinekens fem grundläggande principer som ligger bakom ölens balanserade och fräscha smak. - Det här är verkligen en kampanj med hög igenkänningsfaktor som vi är väldigt taggade på att rulla ut i Sverige. Här är smak, kvalitet och känsla i huvudfokus på samtliga e

Bubbliga nostalgiska nyheter från Loka22.3.2024 15:47:39 CET | Pressmeddelande

Ett bubbligt vatten för de lite mer äventyrliga som gillar nya goda och spännande smaker. Det är Loka Likes sommarnyhet. Loka har inspirerats av nostalgiska smaker som flörtar med barndomens somrar och som smakar som fruktiga och fräscha tuggummin, röda bär, citrus eller melon. Loka Likes Bubble Gum är på tillfälligt besök under sommarmånaderna och finns i servicehandeln från vecka 12 och i dagligvaruhandeln från vecka 16.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye