Heineken lanserar alkoholfri öl med Before Work på Stureplan

När nya Heineken 0.0 ska lanseras i Sverige väljer man att göra det på klassiskt Heineken-manér: en grym klubbupplevelse, mitt på Stureplan. Men självklart finns det en twist: festen börjar klockan 07 på morgonen och pågår till dess att folk ska gå till jobbet.

– Tanken är att ge folk en klassisk men annorlunda Heineken-upplevelse. Vi vill visa att 0.0an ger möjlighet att avnjuta en riktigt god öl, festa och ha kul oavsett tidpunkt på dagen och oavsett om man ska jobba eller göra något annat viktigt efteråt, säger Tomas Adolfsson, Brand Manager för Heineken Sverige.

Eventet går under namnet Heineken Early Sessions och äger rum mellan klockan 07–09 den 22 maj på Stureplan 1, även känt som UteCompagniet. Bakom skivspelarna står SEBJAK – ett av affischnamnen på populära musikfestivalen Summerburst, som drar tiotusentals människor till Stockholm och Göteborg varje år och där Heineken är en av huvudsponsorerna.

– Lanseringen av Heineken 0.0 är extremt viktig för oss, då intresset för alkoholfritt vuxit avsevärt i Sverige de senaste åren. Men det är också väldigt typiskt Heineken; vi släpper inte en produkt förrän vi tycker att den är helt perfekt.

Förutom möjligheten att bokstavligt talat dansa in veckan, kommer gästerna på Heineken Early Sessions förstås få chans att testa den nya alkoholfria ölen samt bjudas på frukost.

Heineken Early Sessions är öppet för alla över 18 år och anmälan sker via Facebook .

För frågor, vänligen kontakta Tomas Adolfsson på 08-672 77 00.

Schwapples – säsongens höstigaste fördrink!19.10.2017 09:54Pressmeddelande

Nu är det äntligen höst! Med kyliga dagar och värmande brasor. Och med nya, goda drinkar som tar tillvara på vad hösten erbjuder. Bokstavligen. Så bjud över dina vänner på en drink med säsongens mest självklara ingrediens – äpple! Schwapples är den perfekta fördrinken att bjuda på i höstmörkret, inte minst för att den serveras i en riktig äppelkopp. Drinken gör du såklart på trädgårdens egna äpplen. Klimatsmart och gott på samma gång!