Helena Mehra blir presschef för Lärarnas Riksförbund

Från och med idag den 28 mars tillträder Helena Mehra som presschef för Lärarnas Riksförbund. Håkan Carlsson, nuvarande presschef arbetar parallellt med Helena Mehra till och med maj.

Helena Mehra har lång erfarenhet inom PR och kommunikation. Hon kommer närmast från Kungl. Ingenjörsvetenskapsakademien (IVA) som kommunikationsansvarig för forskning och utbildning samt dessförinnan som pressansvarig.

Med Helenas mångåriga erfarenhet inom pressarbete liksom starka engagemang för lärarna och skolan, är hon varmt välkommen till Lärarnas Riksförbund. Vi befinner oss i ett spännande skede där lärarkåren just nu för konstruktiva samtal om en eventuell ny facklig organisering, säger Johan Forsberg, kommunikationschef Lärarnas Riksförbund.

– Jag känner ett stort ansvar över att få vara med och föra fram lärarnas talan via media. Lärarnas Riksförbund är en framträdande aktör inom skola och utbildningspolitik som arbetar hårt för lärarnas förutsättningar och för en mer likvärdig skola. Det här är frågor som utgör grunden för ett välmående samhälle, säger Helena Mehra.

Lärarnas Riksförbund är det akademiska förbundet som enbart organiserar behöriga lärare och studie- och yrkesvägledare. Med cirka 90 000 medlemmar är vi ett av de största förbunden inom Saco.