Henrik Åberg i BingoLotto

Artisten Henrik Åberg kommer till BingoLotto den 24 mars! Henrik är kanske är mest känd för sina fantastiska tolkningar av Elvis Presley, och kanske är det just det vi får höra denna kväll.

Foto: Birgitas Ateljé, Långsele

Henrik Åberg blev känd för den stora publiken när han 1995 vann tv-programmet Sikta mot Stjärnorna där han imiterade Elvis Presley och låten Blue Hawaii. Vad inte lika många vet är att han även representerade Sverige i europafinalen av samma program.

1996 deltog han även i Melodifestivalen tillsammans med låten Du är alltid en del utav mig som är skriven av Lasse Berghagen och Lasse Holm. Låten gick inte till final, men blev en hit som låg hela 36 veckor på Svensktoppen!

Henrik, som varit med i BingoLotto ett flertal gånger är nu tillbaka i programmet den 24 mars 2019, kl. 18.00 i TV4.

Foto: Birgitas Ateljé, Långsele