Hög träffsäkerhet när Clockwork bemannar Cibes Lift

Att Clockwork värnar om lokal närvaro och personlig kontakt har gjort avtryck i det långvariga samarbetet med Cibes Lift i Gävle. Under bolagets produktionstoppar hjälper Clockwork till att bemanna verksamheten med hög träffsäkerhet bland kandidaturvalet.

Stina Lenströmer, Produktionschef Cibes. Linus Forslund, Konsultchef, Clockwork

Cibes Lift är det familjära hissföretaget med rötterna i Järbo. Sedan verksamheten flyttade in till centrala Gävle 2012 har de mött en årlig produktionsuppgång på cirka 15 procent, något som har ställt stora krav på tillgång till kompetens och arbetskraft. Eftersom det mesta av jobbet sker med handkraft utan maskiners hjälp innebär det att ytterligare 15 procent i personalstyrka behövs under produktionstopparna.
– Dessutom är det inte bara produktionen som behöver växa utan även alla supportfunktioner, berättar Produktionschefen Stina Lenströmer.

Snabba puckar

Hos Cibes är alla produkter kundunika och börjar produceras först när en order är lagd. Det gör det svårt att prognostisera orderingången rätt för att i tid kunna planera för den produktionskapacitet som krävs. Om allt flyter på som det ska kan Cibes förbereda ungefär en månad i taget, men ibland går det snabbare än så. Där är den personliga kontakten med Clockwork ett bärande element för att få tag i kompetent personal.
– Eftersom vi samarbetat med Clockwork under flera år så känner de till hur vi jobbar och de vet exakt vilken typ av kompetens vi söker när vi rekryterar. Det gör att träffsäkerheten blir stor när vi får ett kandidaturval presenterat för oss, berättar Stina.

Läs hela storyn på: https://clockworkpersonal.se/cibes/

Linus Forslund, Konsultchef

Stina Lenströmer, Produktionschef Cibes. Linus Forslund, Konsultchef, Clockwork

Stjärnrekryteringen blev verklighet med stöd från Clockwork30.5.2018 14:39Pressmeddelande