Lidl Sverige

Hungrig på kärlek? Nu kan du hitta kärleken på Lidl

Dela

Det sägs att ”vägen till en persons hjärta går via magen”. Det har Lidl Sverige och Aller Media tagit fasta på när de tillsammans utvecklade det nya programmet ”Hungrig på kärlek”. Sex singlar är utvalda att på Lidl välja sin nästa dejt – enbart baserat på vad hen har stoppat i sin varukorg. Serien har premiär den 10 mars på Hänt, hant.se och Youtube.

I Hungrig på kärlek har 18 sökande plockat ihop varsin varukorg. Vem som får gå på dejt avgörs av innehållet. Är parmesan mer attraktivt än färsk spenat? Är kyckling mer lockande än köttbullar? Det får du svaret på Lidl och Aller Medias nya program Hungrig på kärlek.
I Hungrig på kärlek har 18 sökande plockat ihop varsin varukorg. Vem som får gå på dejt avgörs av innehållet. Är parmesan mer attraktivt än färsk spenat? Är kyckling mer lockande än köttbullar? Det får du svaret på Lidl och Aller Medias nya program Hungrig på kärlek.

Efter nyskapande marknadsinitiativ som modelansering catwalk i en livsmedelsbutik, egna sneakers och satsningen på lokala producenter så fortsätter nu Lidl Sverige att pröva nya kanaler och sätt för att nå befintliga och nya kunder. Denna gång tillsammans med mediehuset Aller Media. Det nya konceptet och programformatet ”Hungrig på kärlek”, där vägen till hjärtat går genom varukorgen, kommer ha premiär på hant.se och Youtube den 10 mars.

- Som utmanare på den svenska livsmedelsmarknaden letar vi ständigt efter nya sätt att nå våra konsumenter. Vi prövar ständigt nya former och kanaler för vår marknadskommunikation. I en tid av swipande är det dags att bryta ned dejtande till något som alla gör – handlar mat. Vi vill vara en del av nuet och våra kunders vardag. Dejtande är något som berör det flesta och vi tror att man kan hitta kärleken på Lidl, säger Bella Goldman, Lidl Sveriges Varumärkes-, CSR- och Kommunikationsdirektör.

Intresset för att titta på, och antalet minuter framför, rörligt online ökar. Lidl vill därför pröva nya format och kanaler.

- Vi är både stolta och glada över att ha fått förtroende att samarbeta med Lidl i det här nya och spännande programformatet, säger Malin Rask, Head of Client Lead på Aller Media.

- Med en rapp mix av mat, humor och spännande svenska profiler som söker kärleken blir det här något alldeles extra, säger Tobias Wixström, ansvarig utgivare och chefredaktör för Hänt-gruppen.

I Hungrig på kärlek har 18 sökande plockat ihop varsin varukorg. Vem som får gå på dejt avgörs av innehållet. Är parmesan mer attraktivt än färsk spenat? Är kyckling mer lockande än köttbullar? Det får du svaret på i Lidl och Aller Medias nya program Hungrig på kärlek.

Lidl Sverige
Lidl Sverige är utmanaren på den svenska livsmedelsmarknaden. Med sina 203 butiker från Boden i norr till Trelleborg i söder växer dagligvarukedjan. De senaste fyra åren har Lidl växt snabbare än övriga dagligvaruhandeln. Under verksamhetsåret 2020–2021 ökade Lidl Sverige sin nettoomsättning med 12,8 procent jämfört med övriga butikshandeln som växte med 4,1 procent. Lidl Sverige blev även nyligen, för andra gången, utsett till Top Employer och blev av kunderna framröstat till Årets Bästa Butikskedja i kategorin dagligvaruhandel för tredje året på rad.

Aller Media
Aller Media-koncernen består av delarna Media, E-commerce och det nordiska byrånätverket Ahead Group. Aller Media är Sveriges marknadsledande aktör inom livsstilsmedier med några av Sveriges mest välkända varumärken. Mediehuset har med sina passionerade medarbetare och genom ständig utveckling levererat underhållning, inspiration och kunskap till Sveriges kvinnor sedan 1894 med syfte att ge kvinnor ett rikare liv.

Kontakter

Bilder

I Hungrig på kärlek har 18 sökande plockat ihop varsin varukorg. Vem som får gå på dejt avgörs av innehållet. Är parmesan mer attraktivt än färsk spenat? Är kyckling mer lockande än köttbullar? Det får du svaret på Lidl och Aller Medias nya program Hungrig på kärlek.
I Hungrig på kärlek har 18 sökande plockat ihop varsin varukorg. Vem som får gå på dejt avgörs av innehållet. Är parmesan mer attraktivt än färsk spenat? Är kyckling mer lockande än köttbullar? Det får du svaret på Lidl och Aller Medias nya program Hungrig på kärlek.
Ladda ned bild

Om

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 203 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Följ Lidl Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige

Välj Fairtrade-rosor från Lidl – för en rättvis rosens dag30.6.2022 10:00:00 CEST | Pressmeddelande

Under åren har Lidl Sverige engagerat sig i flera initiativ för att uppmana till en hållbar konsumtion. På lördag den 2 juli är det Rosens dag och Lidl Sverige gör det enklare för konsumenterna att göra ett hållbart val. Hos Lidl Sverige är alla rosor Fairtrade-certifierade och Lidl Sverige är även den livsmedelskedja som har flest antal Fairtrade-certifierade produkter i sortimentet - i hela branschen.

Lidl Sverige fortsätter pilotprojektet med Too Good To Go28.6.2022 10:00:00 CEST | Pressmeddelande

Lidl Sverige fortsätter att växla upp sitt hållbarhetsarbete genom en rad insatser. Ett av målen är att halvera matsvinnet och spara resurser till 2025 - därför genomför Lidl Sverige sedan december 2021 ett pilotprojekt med Too Good To Go. Sedan initiativet lanserades har över 18 800 frukt- och grönsakskassar motsvarande 80 ton mat räddats. Nu utökas pilotprojektet och inkluderar även bröd- och fikakassar i 25 av Lidls butiker i Stockholmsområdet.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum