Spendrups Bryggeri AB

Inget tjafs, inga konstigheter. Bara en helt ny design

Dela

När det gäller Norrlands Guld är det framförallt insidan som räknas, men då och då kan det vara på sin plats att även tänka lite på utsidan. Därför uppdateras nu storsäljaren med en ny look som gör burken både mer ergonomisk samtidigt som det norrländska landskapet lyfts fram ännu mer. Sprillans nya Norrlands Guld börjar fyllas på i butikshyllor över hela landet från och med vecka 17.

Den första Norrlands Guld dracks redan 1965 och sedan dess har mycket vatten runnit under broar och kanske ännu mer öl ner i strupar. Etiketter har bytt färg, flaskor och burkar har bytt form och nu är tiden återigen inne för en liten uppdatering. Själva innehållet — ölet — har däremot aldrig förändrats, vilket kanske är en av anledningarna till att Norrlands Guld idag är ett av Sveriges mest sålda öl.

Ölen verkar gå hem i stugorna så vi vill inte förändra utan snarare varsamt förbättra Norrlands vinnande koncept genom att förstärka det finaste vi har: vårt norrländska ursprung. Det är helt enkelt samma goda öl i en lite finare förpackning, säger Stefan Garvander, produktchef Norrlands Guld.

För att underlätta för användarna har den nya burken försetts med en matt lack som ger ett bättre, stadigare och mer ergonomiskt grepp. Funktionen med den blåa älgen som indikerar när ölen är tillräckligt kall har självklart behållits.

- Vi kan i dagsläget förstås inte utesluta jäv, men enligt våra statistiskt osäkerställda undersökningar från bryggeriet känns ölen på något sätt lite kallare och älgen lite blåare. Annars är vi väldigt stolta över att Norrlands rena och naturliga smak nu kommer fram redan innan man hinner ta första klunken, säger Stefan Garvander.

Designarbetet omfattar dessutom både krispiga Norrlands Ljus samt Norrlands Djup — ett bocköl bryggt på källvatten, pilsnermalt och tre olika humlesorter som tillsammans skapar en kraftfull lager med balanserad beska och en lite djupare smakupplevelse.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Länkar

Om

Spendrups Bryggeri AB
Spendrups Bryggeri AB
Box 3006/ Vårby allé 39
143 03 Vårby

08-672 77 00http://www.spendrups.se/

Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Vårby utanför Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Heineken, Loka, Schweppes, Briska och vinproducenter som Cono Sur, Gallo och Boschendal. Spendrups har 950 medarbetare och omsätter cirka 3,3 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, Hellefors Bryggeri och BIBAB. www.spendrups.se

 

 

Följ Spendrups Bryggeri AB

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Senaste pressmeddelandena från Spendrups Bryggeri AB

BIBAB vinner viktig transportupphandling20.3.2019 14:44:19 CETPressmeddelande

Nu är det klart att Spendrups dotterbolag BIBAB har vunnit Altias tranportupphandling för dryckesdistribution. Eftersom Altia ä en stor aktör inom vin-och spritprodukter med kända varumärken såsom Blossa, Chill-Out, Koskenkorva, Grönstedts och OP Andersson, är detta en viktig affär på en transportmarknad i snabb förändring. Det nya samarbetet startade den 4:e mars och Spendrups har tillsammans med Altia haft en bra start där leveranserna fungerat utmärkt. Samdistribution för med sig fördelar inom hållbarhet, t.ex ökad fyllnadsgrad på de gemensamma transporterna vilket kommer leda till en reducering av CO2-utsläppen.

SSP tecknar avtal med Spendrups19.2.2019 16:01:09 CETPressmeddelande

Kampen om ett av Restaurangsveriges största och mest prestigefyllda avtal har avgjorts. Det blev Spendrups Bryggeri som vann uppdraget att förse resenärer och besökare på flygplatser och järnvägsstationer över hela landet med öl, läsk och vatten. SSP som driver restauranger, caféer, barer och kiosker bland annat på Arlanda, Landvetter, Sturup samt Centralstationerna i Stockholm, Malmö och Göteborg valde svenska Spendrups i tuff konkurrens. Joakim Klingsell, vd på SSP Sverige, säger att man valde Spendrups mycket på grund av deras starka sortiment och personliga lokala engagemang.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum