Inget tjafs, inga konstigheter. Bara en helt ny design

När det gäller Norrlands Guld är det framförallt insidan som räknas, men då och då kan det vara på sin plats att även tänka lite på utsidan. Därför uppdateras nu storsäljaren med en ny look som gör burken både mer ergonomisk samtidigt som det norrländska landskapet lyfts fram ännu mer. Sprillans nya Norrlands Guld börjar fyllas på i butikshyllor över hela landet från och med vecka 17.

Den första Norrlands Guld dracks redan 1965 och sedan dess har mycket vatten runnit under broar och kanske ännu mer öl ner i strupar. Etiketter har bytt färg, flaskor och burkar har bytt form och nu är tiden återigen inne för en liten uppdatering. Själva innehållet — ölet — har däremot aldrig förändrats, vilket kanske är en av anledningarna till att Norrlands Guld idag är ett av Sveriges mest sålda öl.

Ölen verkar gå hem i stugorna så vi vill inte förändra utan snarare varsamt förbättra Norrlands vinnande koncept genom att förstärka det finaste vi har: vårt norrländska ursprung. Det är helt enkelt samma goda öl i en lite finare förpackning, säger Stefan Garvander, produktchef Norrlands Guld.

För att underlätta för användarna har den nya burken försetts med en matt lack som ger ett bättre, stadigare och mer ergonomiskt grepp. Funktionen med den blåa älgen som indikerar när ölen är tillräckligt kall har självklart behållits.

- Vi kan i dagsläget förstås inte utesluta jäv, men enligt våra statistiskt osäkerställda undersökningar från bryggeriet känns ölen på något sätt lite kallare och älgen lite blåare. Annars är vi väldigt stolta över att Norrlands rena och naturliga smak nu kommer fram redan innan man hinner ta första klunken, säger Stefan Garvander.

Designarbetet omfattar dessutom både krispiga Norrlands Ljus samt Norrlands Djup — ett bocköl bryggt på källvatten, pilsnermalt och tre olika humlesorter som tillsammans skapar en kraftfull lager med balanserad beska och en lite djupare smakupplevelse.

Nyhet! Schweppes Lemon Zero – och tre älskade sommardrinkar utan tillsatt socker15.5.2018 09:52Pressmeddelande

Sommarens svalkande drinkar är till för att avnjutas, kanske allra helst vid poolkanten eller på en god väns balkong. Oavsett finns det aldrig anledning att tumma på smaken. Därför lanserar nu Schweppes Lemon Zero, för dig som vill njuta av lika goda drinkar utan tillsatt socker. Testa Schweppes Lemon Zero i tre klassiska sommarfavoriter – du kommer garanterat få en frisk smakupplevelse du länge vill sippa på.

Gotlands Bryggeri har hittat sitt nya hem vid Hällarna16.4.2018 12:30Pressmeddelande

Nu är det klart att Gotlands Bryggeri bygger sitt nya bryggeri vid Hällarna i den södra delen av Visby. Tomten, på Cypressgatan 3 B, ligger ovanför den nya kryssningskajen och motsvarar kraven på ett nytt bryggeri med bra produktionsförutsättningar och ett bra läge. Bygglovshandlingarna kommer att lämnas in i början av hösten. Investeringen ligger på ca 80 miljoner kronor och det nya bryggeriet beräknas stå klart våren 2020.