Järfällahus AB förnyar sin ledning

Från måndag 14/3 kommer Järfällahus AB att få en ny, tillförordnad VD, vilket innebär att nuvarande VD Olof Lindholm lämnar sitt uppdrag. Tillförordnad VD blir Tor-Björn Johansson. Han har bakgrund som konsult med en stor erfarenhet av bostadsbranschen.

- Vi har nu hittat en lösning som är bra för alla parter, och det känns mycket bra, säger Mikael Jämtsved, styrelseordförande för Järfällahus AB (MP).

Nya ägardirektiv har gjort att Järfällahus nu befinner sig i en fas av expansion och ökat byggande.

- Järfällahus är ett mycket välskött bostadsbolag med god soliditet, men med den nya inriktningen har vi gjort bedömningen att det också behövs en ny ledning, säger Mikael Jämtsved vidare.

Mikael Jämtsved, styrelseordförande för Järfällahus AB (MP).

E-post: mikael.jamtsved@jarfalla.se