Järfällahus ges idag bygglov och startbesked för "Huset på höjden"

Idag gav Järfälla kommuns bygglovsenhet äntligen bygglov och startbesked till Järfällahus byggprojekt "Huset på höjden" som Järfällahus av misstag startat innan bygglovet var klart.

- Jag är glad att denna process äntligen är mål vilket hela tiden varit vår ambition sedan vi anmälde vårt misstag till Järfälla kommun. Nu kan bygget fortsätta lagenligt och Järfällahus fortsatt leva upp till sina ambitioner som en professionell byggherre, säger Per Wistedt, tillförordnad VD på Järfällahus.

Kommunens beslut om att ge bygglov och startbesked till byggprojektet betyder att det byggstopp som beslutades den 15 juni hävs och bygget fortsätter lagenligt.

Huset på höjden är ett kultur- och aktivitetshus som Järfällahus bygger på Söderhöjden. Det är Järfälla kommun som kommer att bedriva verksamhet i huset och Järfällahus fokuserar nu på att färdigställa bygget.