Jessica Polfjärd kommenterar European Green Deal

Moderaternas Europaparlamentariker Jessica Polfjärd finns tillgänglig för kommentarer med anledning av att EU-kommissionen presenterar European Green Deal, som sedan debatteras i Europaparlamentet.

Jessica Polfjärd är vice gruppledare för EPP, parlamentets största partigrupp, i miljöutskottet.

Förslaget om European Green Deal behandlas under Europaparlamentets sammanträde i Bryssel i morgon, onsdagen den 11 december, kl. 14.00.

Jessica Polfjärd presenterar rapport om arbetet mot antibiotikaresistens19.11.2019 13:42:35 CETPressmeddelande

Moderaternas Europaparlamentariker Jessica Polfjärd presenterar en rapport med nya förslag för att motverka antibiotikaresistens. Det är en ödesfråga, att likna vid klimatutmaningen. Arbetet måste därför trappas upp och särskilt användningen av antibiotika bland människor behöver begränsas, exempelvis borde det vara förbjudet att få antibiotika utan recept. Ytterst måste också ny antibiotika utvecklas.