Jill Johnson i BingoLotto

En av Sveriges mest älskade countrysångerskor, Jill Johnson gästar BingoLotto söndagen den 12/5. Förutom vacker skönsång kommer Jill även att presentera sin nya kokbok tillsammans med Maria Molin.

Foto:Magnus Ragnvid

JILL JOHNSON

Jill Johnsons slog igenom stort för det svenska folket då hon 1998 vann melodifestivalen med sin låt "Kärleken är". Detta räckte även sedermera till en 10:e plats i Eurovision song contest samma år. Därefter har över 20 år med flertalet skivsläpp och mängder av turneér skett och Jill ses nu som en av Sveriges absolut främsta sångerskor.

JILLS VERANDA - EN TITTARSUCCÉ

Jill är dessutom en framgångsrik programledare då hennes eget TV-program, Jills veranda rönt stora framgångar. Programmet som sändes under tre säsonger gick ut på att Jill, tillsammans med kända artister utforskade staden Nashville tillsammans med henne. Detta samtidigt som man spelade musik, och diskuterade livet tilsammans med Jill Johnson. Programmet vann Kristallen 2014 i kategorin "Årets program" och "Årets realityprogram". Jill Johnson vann även i kategorin "Årets kvinnliga programledare".

BingoLotto TV4 söndag 12 maj kl 18-20

Foto:Magnus Ragnvid

Apollo i nytt samarbete med Bingolotto – för föreningslivet3.12.2019 10:00:00 CETPressmeddelande

I söndags, 1 december 2019 inleddes Apollos nya samarbete med Bingolotto och Folkspel, detta som ett led i Apollos satsningar på aktivitet, träning och sport. Apollo är idag med varumärket Apollo Sports Nordens största arrangör av sport- och träningsresor. Bingolotto och Folkspel har i sin tur ett grundläggande syfte att generera pengar till Sveriges föreningsliv och det är ur dessa synergier det nya samarbetet vuxit fram.

Top Cats I BingoLotto24.10.2019 15:50:17 CESTPressmeddelande

I en genre där spelglädje utgör den innersta kärnan, uppvisar dessa unga värmlänningar idealet. Med fyndig komik, outtröttlig energi och precisa luftsparkar pumpar man syrerikt blod in i rockabilly-traditionen. Med stor musikalitet förenar Top Cats en melodiös popkänsla med klassisk rock’n’roll och rockabilly. Den medryckande effekten av denna kombination får du möjlighet att uppleva då bandet gästar BingoLotto den 27/10, kl 18 i TV4. Slå en dubbelknut på dansskorna och sjung upp, noga och väl, för nu blir det fart och fläkt!