Jill Johnson i BingoLotto

En av Sveriges mest älskade countrysångerskor, Jill Johnson gästar BingoLotto söndagen den 12/5. Förutom vacker skönsång kommer Jill även att presentera sin nya kokbok tillsammans med Maria Molin.

Foto:Magnus Ragnvid

JILL JOHNSON

Jill Johnsons slog igenom stort för det svenska folket då hon 1998 vann melodifestivalen med sin låt "Kärleken är". Detta räckte även sedermera till en 10:e plats i Eurovision song contest samma år. Därefter har över 20 år med flertalet skivsläpp och mängder av turneér skett och Jill ses nu som en av Sveriges absolut främsta sångerskor.

JILLS VERANDA - EN TITTARSUCCÉ

Jill är dessutom en framgångsrik programledare då hennes eget TV-program, Jills veranda rönt stora framgångar. Programmet som sändes under tre säsonger gick ut på att Jill, tillsammans med kända artister utforskade staden Nashville tillsammans med henne. Detta samtidigt som man spelade musik, och diskuterade livet tilsammans med Jill Johnson. Programmet vann Kristallen 2014 i kategorin "Årets program" och "Årets realityprogram". Jill Johnson vann även i kategorin "Årets kvinnliga programledare".

BingoLotto TV4 söndag 12 maj kl 18-20

Foto:Magnus Ragnvid