Kalmar Öland Airport inför korttidspermission

Som en effekt av kraftigt reducerad flygtrafik till och från Kalmar Öland Airport, har flygplatsen beslutat korttidspermittera all operativ personal med 60 %. Beslutet träder i kraft den 24 mars och gäller fram till den 7 juni.

- Läget i flyg- och resebranschen är akut, och en regional flygplats är inget undantag. Den här lösningen innebär att vi kan behålla våra medarbetare och snabbt växla upp igen när läget vänder, säger Ronny Lindberg, VD och Flygplatschef på Kalmar Öland Airport.

Flygplatsen kommer hålla öppet och bemannas dagtid alla dagar utom lördag, för att serva befintlig flygtrafik. Man kommer också ha full beredskap för att fortsatt säkerställa tillgänglighet och samhällsnytta för regionen.

Ronny Lindberg, VD och Flygplatschef Kalmar Öland Airport
Telefon 0480-459012
E-post ronny.lindberg@kalmarairport.se

Kalmar Öland Airport AB är ett av Kalmar Kommun helägt bolag som i samverkan med kommunen och näringslivet i Kalmarregionen ska utveckla, driva och förvalta Kalmar flygplats. Bolaget ska tillvarata och utveckla tillgängliga och framtida flygkommunikationer mellan Kalmarregionen och andra delar av Sverige samt övriga världen.