Karlskoga kommun lanserar ny webb

Nu är Karlskoga kommuns nya webbplats sjösatt. Den nya sajten är mer lättillgänglig och har en ny, snyggare, design än den tidigare webben.

Aggi Ahlnäs, Consid.

Det är IT- och kommunikationsbolaget Consid - kommunens digitala partner - som stått för leveransen av den nya webbplatsen.

Förutom en ny, modernare design har Karlskoga kommuns nya webbplats en effektivare struktur och tydligare navigering som är mer användarvänlig. Huvudsyftet med den nya webbplatsen var att skapa en tillgänglig och tilltalande webbplats för besökarna.

– Genom en öppen dialog och ödmjukhet inför varandras kompetenser så har samarbetet flutit på bra hela vägen och resulterat i en sajt vi verkligen är nöjda med, säger Maria Gunnarsson, projektledare på Karlskoga kommun.

Som digital partner till kommunen har Consid stått för en helhetsleverans när det gäller utvecklingen av sajten, och har i tätt samarbete med kommunen tagit fram koncept, design samt plan för vidareutveckling.

– Vårt samarbete med Karlskoga kommun har fungerat utomordentligt bra. Jag är stolt över att vi tillsammans med kommunen har tagit fram en webbplats som uppfyller högt ställda tillgänglighetskrav, är responsiv, anpassad till olika webbläsare samt uppfyller krav och behov såväl hos besökarna som den egna organisationen, säger Aggi Ahlnäs, projektledare Consid.

Aggi Ahlnäs, Consid.

Consid är ett av Sveriges snabbast växande företag som erbjuder konsulttjänster inom IT, management och digital marknadsföring. Företaget har kontor i Stockholm, Uppsala, Västerås, Örebro, Norrköping, Linköping, Nyköping, Göteborg, Halmstad, Malmö, Helsingborg, Karlshamn, Karlskrona, Kalmar, Ljungby, Värnamo, Växjö, Jönköping, Borås, Karlstad, Gävle och Sundsvall. Consid startades 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell och har idag över 1 000 anställda och omsätter över en miljard kronor. Läs mer på www.consid.se.