Klara Hammarström i BingoLotto

Klara Hammarström är den tidigare tävlingsryttarinnan som sadlat om till popartist. Nu gör hon sin debut i BingoLotto den 22 september!

I hästvärlden är Klara Hammarström ett namn som de flesta känner igen. Klara har tävlat inom både hoppning och fälttävlan och har vunnit både SM, NM och tagit brons i EM.

Vid sidan av hästarna är det musiken som är Klaras stora passion. Det har tidigare yttrat sig då hon många gånger sjungit på invigningar av större hästevenemang. Men nu har hon tagit steget längre och i juni 2019 släppte hon sin debutsingel "Break Up Song" som hon skrivit tillsammans med David Lindgren-Zacharias, Isa Molin och Emmanuel Gabrielsson.

Den 13e september släppte hon låten "You Should Know Me Better" som är skriven tillsammans med Josefine Glenmark, Gavin Jones, Joel Eriksson och David Franzén.

Och efter det debuterar Klara Hammarström i BingoLotto den 22 september 2019 klockan 18.00.

Claes-Göran Hederström i Bingolotto9.10.2019 15:43:01 CESTPressmeddelande

Gammal kärlek rostar aldrig. Än mindre svenska folkets outtröttliga kärlek till kultikonen Claes-Göran Hederström. Och att ta emot epitetet kultikon är enligt Claes-Göran själv ingen konst – det är bara att sjunga samma låt i 47 år, menar han. Det börjar verka som att teorin stämmer, banne mej. Söndagen den 13 oktober, kl. 18.00 i TV4, tar Claes-Göran plats på BingoLottos scen – kanske med ambitionen att intyga om just detta.