Kompiskontrakt för studenter

Svenska Bostäder erbjuder kompiskontrakt för studenter som flyttar till nybyggda campus Albano.
Här på Ruddammsvägen kan kompisar bo tillsammans och teckna kompiskontrakt. Foto: Peter Lydén

Att studenter gärna bor tillsammans och delar på kostnaderna är något Svenska Bostäder tagit fasta på. Nu finns det kompiskontrakt för några av de större studentlägenheterna på Ruddammsvägen på campus Albano. Inflyttningen sker nu i början av november 2021.

– Kompiskontrakt innebär att vi tecknar avtal med två hyresgäster, säger uthyrningschef Ida Södersten. Det är också möjligt att ha en inneboende för lägenheterna som har fyra rum och kök.

Totalt finns det tre 4:or med kompiskontrakt i fastigheten Teknikhöjden 1 på Ruddammsvägen 65. Här har 155 lägenheter inflyttning under början av november 2021. Ny chans att få en kompislägenhet kommer 2022 då tre 2:or med kompiskontrakt hyrs ut i fastigheten Kattrumpstullen 9 på Albanovägen.