Kvinnor är briljanta - Lidl starkast växande varumärke bland kvinnor

Lagom till internationella kvinnodagen har YouGov BrandIndex släppt topplistan på varumärken med bäst helheltsintryck bland svenska kvinnor. Lidl är det varumärke som har haft den mest positiva utvecklingen under året.

De varumärken som har haft den mest positiva utvecklingen under året återfinns inom flera olika kategorier som detaljhandel, dagligvaror och resor. Lidl har haft ett bra år och toppar listan på varumärken som har förbättrats sin ställning mest under året när det gäller helhetsintryck bland kvinnor.

Det senaste året har Lidls varumärke dessutom varit bland de starkast växande när det gäller varumärkesstyrka, positiv buzz och rekommendation i YouGovs mätningar.

- Vi är självklart stolta och glada över att vårt varumärkesarbete ger resultat, att vi levererar på vårt löfte och att kunderna gillar oss, nu extra mycket hos kvinnor. Men egentligen handlar det om att konsumenterna med större omsorg funderar på vad det är de egentligen betalar för, och i den konkurrensen är vi ett naturligt val för både kvinnor och män i alla åldrar, säger Bella Goldman, Marknads- och Kommunikationsdirektör Lidl Sverige.

Om YouGov Brandindex
YouGov Brandindex är ledande inom varumärkesundersökningar. I Sverige mäts 325 varumärken dagligen. Varje dag genomförs 160 intervjuer bland svenska allmänheten som ger sin uppfattning av olika varumärken.

Bella Goldman, Marknads- och Kommunikationsdirektör Lidl Sverige

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med över 178 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Skellefteå i norr. Sammanlagt arbetar drygt 4000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Solna och vi har två centrallager, ett i Halmstad och ett i Rosersberg. Under 2019 öppnar vi ett tredje centrallager i Örebro. Lidl har tre fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Örebro och Malmö.

Abonnera på våra pressmeddelanden.