Lazy Estate lanserar nu ännu ett Sparkling Tea – ett somrigt rosébubbel: Pink Grapefruit & Pear
Den alkoholfria trenden fortsätter att växa i de svenska hemmen, inte minst bland unga. Därför är det en självklarhet för det alkoholfria varumärket Lazy Estate, att lagom till rosésäsongen utöka sitt sortiment och välkomna ett ljust rosébubbel gjort på teextrakt från Thai Nguyenprovinsen i Norra Vietnam. Nyheten Sparkling Tea Pink Grapefruit & Pear 0% är ett bubbligt alkoholfritt Sparkling Tea som fortsätter att utmana den alkoholfria kategorin med en somrig, frisk roséprodukt. Drycken karaktäriseras av den alltjämt populära citrusfrukten grapefruit, tillsammans med subtila toner av grönt té och noter av svartvinbärsblad, boscpäron och apelsinblomma. Tack vare sin vuxna smak med låg sötma passar den perfekt till både trädgårdsminglet som till en fräsch sommarsallad.
– Alkoholfritt är här för att stanna. En allt större del av befolkningen väljer alkoholfritt, vilket vi nu firar med att släppa ännu en kompromisslös Sparkling Tea, perfekt till sommarens alla händelser. Det är verkligen spännande att kunna göra någonting helt nytt, och samtidigt kunna erbjuda produkter som konsumenterna uppskattar. Efter de goda resultaten när vi i våras lanserade vår första produkt Lemongrass & Mint är vi väldigt exalterade över att få presentera ännu en produkt i den alkoholfria kategorin, där vi blir först på marknaden att lansera ett alkoholfritt rosébubbel gjort på té, säger Anna-Stina, marknadschef Lazy Estate.
”Somriga drinkar signerade Årets Bartender Hampus Tunholm”
Lazy Estate har dessutom, inför sommaren, tagit fram sex unika No & Low-drinkrecept, tillsammans med vinnaren av Årets Bartender, Hampus Thunholm från Berns & Spesso. Med Hampus drinkar får Sparkling Tea nu allt fler användningsområden för den kreativa hobbybartendern inför sommaren. Dessa recept kommer att publiceras på lazyestate.se som släpps inom kort. Flertalet av dessa drinkar kommer även att serveras på utvalda restauranger i Stockholm under sommaren.
Sparkling Tea Pink Grapefruit & Pear
Artikelnummer: 2303914
Alkoholhalt: 0%
Smak: Låg sötma, hög fyllighet samt hög fruktsyra
Passar till: Asiatiskt med låg- till medium hetta, sallader, fisk- och fågel eller som sällskapsdryck.
Serveringsförslag: 6–8 grader i vitvinsglas
Pris: 79 kr på Systembolaget
Land: Produceras i Sverige
Om Lazy Estate
Lazy Estate skapades för att adressera den växande efterfrågan av intressanta och spännande alkoholfria alternativ som inte kompromissar med smak eller stämning.
Mediakontakt
Anna Alvling, PR-konsult Food & Friends
073 567 65 60, anna.alvling@foodfriends.se
Varumärkeskontakt
Anna-Stina Hallberg, Marknadschef Lazy Estate
Bilder
Om
Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors, Stockholm och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Melleruds, Loka, Trocadero, Briska och vin- och spritproducenter som El Coto, Cantina Zaccagnini, Plantation och Tamnavulin. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 4,6 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, OMAKA, Grythyttans Glöggfabrik och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet.www.spendrups.se
Följ Spendrups Bryggeri AB
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Spendrups Bryggeri AB
Därför ska du ”skära” ditt ölskum18.4.2024 09:02:59 CEST | Pressmeddelande
Heineken® går till botten med konsten att servera den perfekta ölen. Med fokus på ölskummet som en nyckelkomponent för smakupplevelsen avslöjar Thomas van Boheemen, Manager Heineken® Global Star Quality, varför det är avgörande att "skära" ölskummet innan servering.
Heineken® fångar känslan av smaken på den första iskalla ölen, ”Världens mest uppfriskande ahhh!” i ny stor global kampanj18.4.2024 09:01:43 CEST | Pressmeddelande
Det är oftast de små sakerna i livet som ger störst garanterad tillfredställelse. Vårens tidigt värmande solstrålar. Den svala sidan på kudden. Eller när du känner smaken av den där första iskalla ölen. ”Världens mest uppfriskande ahhh!” är en ny global kampanj som bygger på just den insikten, som fångar känslan och upplevelsen av en kall och fräsch Heineken®. Kampanjen är producerad av byrån Le Pub och går nu live på totalt 75 marknader världen över. I en TVC med soundtrack av Nat King Coles klassiker ’L.O.V.E’, i regi av Alex Feil, tas tittaren med på en förväntansfull resa. En resa som dramatiserar stunden då du efter mycket om och men äntligen får tag på en iskall Heineken® efter en lång dag, samtidigt som den lyfter fram Heinekens fem grundläggande principer som ligger bakom ölens balanserade och fräscha smak. - Det här är verkligen en kampanj med hög igenkänningsfaktor som vi är väldigt taggade på att rulla ut i Sverige. Här är smak, kvalitet och känsla i huvudfokus på samtliga e
Bubbliga nostalgiska nyheter från Loka22.3.2024 15:47:39 CET | Pressmeddelande
Ett bubbligt vatten för de lite mer äventyrliga som gillar nya goda och spännande smaker. Det är Loka Likes sommarnyhet. Loka har inspirerats av nostalgiska smaker som flörtar med barndomens somrar och som smakar som fruktiga och fräscha tuggummin, röda bär, citrus eller melon. Loka Likes Bubble Gum är på tillfälligt besök under sommarmånaderna och finns i servicehandeln från vecka 12 och i dagligvaruhandeln från vecka 16.
Desirée Jaks lanserar Melleruds Mästarbrygd 2024 – en mörk stout11.3.2024 10:00:58 CET | Pressmeddelande
Vinnaren av Årets Kock 2023, Desirée Jaks, har traditionsenligt tagit fram sin egen Mästarbrygd tillsammans med Melleruds. Till sin hjälp har hon haft Richard Bengtsson, chefsbryggmästare på Spendrups. Årets Mästarbrygd är en kolsvart stout med utsökt rostig maltighet och vitt, krämigt skum.
Spendrups och Trioworld satsar på återvunnen plast22.2.2024 12:00:00 CET | Pressmeddelande
Efter omfattande tester under de två senaste åren har nu Spendrups gått över till 30 procent återvunnen plast i all plast som används runt pallar och dryckestråg. Det kommer att ge en besparing på 150 ton ny plast och 200 ton koldioxidekvivalenter årligen.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum