Lazy Estate lanserar nu ännu ett Sparkling Tea – ett somrigt rosébubbel: Pink Grapefruit & Pear

Samtidigt med sommarvärmen lanserar nu uppstickaren Lazy Estate en uppföljare till det alkoholfria succébubblet Sparkling Tea Lemongrass & Mint. Pink Grapefruit & Pear är ett rosébubbel som passar perfekt till heta sommardagar, välkyld, tillsammans med friska jordgubbar på stranden. Sparkling Tea Pink Grapefruit & Pear släpps på Systembolaget 1 juni men finns redan nu hos några av Lazy Estates restaurangkunder.

Den alkoholfria trenden fortsätter att växa i de svenska hemmen, inte minst bland unga. Därför är det en självklarhet för det alkoholfria varumärket Lazy Estate, att lagom till rosésäsongen utöka sitt sortiment och välkomna ett ljust rosébubbel gjort på teextrakt från Thai Nguyenprovinsen i Norra Vietnam. Nyheten Sparkling Tea Pink Grapefruit & Pear 0% är ett bubbligt alkoholfritt Sparkling Tea som fortsätter att utmana den alkoholfria kategorin med en somrig, frisk roséprodukt. Drycken karaktäriseras av den alltjämt populära citrusfrukten grapefruit, tillsammans med subtila toner av grönt té och noter av svartvinbärsblad, boscpäron och apelsinblomma. Tack vare sin vuxna smak med låg sötma passar den perfekt till både trädgårdsminglet som till en fräsch sommarsallad.

– Alkoholfritt är här för att stanna. En allt större del av befolkningen väljer alkoholfritt, vilket vi nu firar med att släppa ännu en kompromisslös Sparkling Tea, perfekt till sommarens alla händelser. Det är verkligen spännande att kunna göra någonting helt nytt, och samtidigt kunna erbjuda produkter som konsumenterna uppskattar. Efter de goda resultaten när vi i våras lanserade vår första produkt Lemongrass & Mint är vi väldigt exalterade över att få presentera ännu en produkt i den alkoholfria kategorin, där vi blir först på marknaden att lansera ett alkoholfritt rosébubbel gjort på té, säger Anna-Stina, marknadschef Lazy Estate.

”Somriga drinkar signerade Årets Bartender Hampus Tunholm”

Lazy Estate har dessutom, inför sommaren, tagit fram sex unika No & Low-drinkrecept, tillsammans med vinnaren av Årets Bartender, Hampus Thunholm från Berns & Spesso. Med Hampus drinkar får Sparkling Tea nu allt fler användningsområden för den kreativa hobbybartendern inför sommaren. Dessa recept kommer att publiceras på lazyestate.se som släpps inom kort. Flertalet av dessa drinkar kommer även att serveras på utvalda restauranger i Stockholm under sommaren.

Sparkling Tea Pink Grapefruit & Pear

Artikelnummer: 2303914

Alkoholhalt: 0%

Smak: Låg sötma, hög fyllighet samt hög fruktsyra

Passar till: Asiatiskt med låg- till medium hetta, sallader, fisk- och fågel eller som sällskapsdryck.

Serveringsförslag: 6–8 grader i vitvinsglas

Pris: 79 kr på Systembolaget

Land: Produceras i Sverige

Om Lazy Estate

Lazy Estate skapades för att adressera den växande efterfrågan av intressanta och spännande alkoholfria alternativ som inte kompromissar med smak eller stämning.

Mediakontakt

Anna Alvling, PR-konsult Food & Friends

073 567 65 60, anna.alvling@foodfriends.se

Varumärkeskontakt

Anna-Stina Hallberg, Marknadschef Lazy Estate

Anna-Stina.Hallberg@Lazyestate.se

Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Vårby utanför Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Heineken, Loka, Schweppes, Briska och vinproducenter som Cono Sur, Gallo och Boschendal. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 4 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, OMAKA och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet. | spendrups.se

Internationella succén White Claw Hard Seltzer har kommit till Sverige1.6.2021 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

En dryckesnyhet som funkar vid alla tillfällen har landat i Systembolagets beställningssortiment. White Claw Hard Seltzer Lime är bubblig, fräsch och ett perfekt komplement till vår nuvarande svenska dryckeskultur. Den är glutenfri, snål på socker och har ett lågt kaloriinnehåll. Den första smaken som lanseras i Sverige 1 juni är White Claw Hard Seltzer Lime, perfekt för sommarens aktiviteter.