Lejonfastigheter är med på Stadsfesten

Lördagen den 14 augusti bjuder vi barn och vuxna på pyssel, teater, tävling och akrobatik, mitt på Stora torget. Välkommen!

Vid pysselbordet i vårt tält kan alla barn skapa sitt eget unika käpphästlejon av återvunnet material, och sedan testa hoppförmågan på hinderbanan. Om hoppningen ger mersmak kan man tävla om ridlektioner på fina Smedstad Ridsportcenter.

Tillsammans med Tekniska verken bjuder vi på teater och cirkus på vår scen. Trollkarlen från Oz är en spännande teater för alla barn. Föreställningen handlar om Dorothy som möter den (o-)smarta Fågelskrämman, den hjärtlöse men snälle Plåtman och det stora, men ack så fega, Lejonet. Pjäsen är en förkortad version av originalet och innehåller mycket sång. Vi bjuder också på en fartfylld föreställning med Norrköpings ungdomscirkus som visar upp jonglering, akrobatik och hopprepskonster.

Program på scenen
Kl. 11.00 Trollkarlen av Oz
Kl. 12.30 Trollkarlen av Oz
Kl. 14.00 Cirkus
Kl. 15.00 Trollkarlen av Oz

Box 1943, Industrigatan 5

Lejonfastigheter äger, förvaltar och utvecklar miljöer för offentlig verksamhet i Linköping. Vi ansvarar för 286 fastigheter som rymmer utbildning, omsorg, kultur, sport och samhällsservice.

Lejonfastigheter är ett kommunägt bolag som omsätter runt 750 miljoner kronor.

Vi har ett 70-tal medarbetare som tillsammans bygger framtidens Linköping för stadens medborgare.