Lidl återvänder till Sveriges Mästerkock
Den 9 januari går startskottet för den nionde upplagan av Sveriges Mästerkock i TV4. Hundratals svenska amatörkockar har deltagit i uttagningen och i programmet tävlar de som tagit sig vidare om titeln Sveriges Mästerkock. Under 13 veckor ställs deltagarna inför nya kulinariska utmaningar och vi får följa deras utveckling från amatörer till fullfjädrade kockar.
Som en av huvudsponsorerna till programmet bidrar Lidl bland annat med svenska råvaror från de egna varumärkena Gyllda, Svea Lantkött och Himlajord.
- Det kändes självklart att följa upp fjolårets succé och återigen gå in som huvudsponsor till programmet. Lidl och Sveriges Mästerkock delar passionen för god mat och vårt mål är att fler ska få upp ögonen för att bra mat inte behöver vara dyrt. Samarbetet är en viktig del i vårt arbete för att få fler att handla på Lidl, säger Bella Goldman, marknads- och kommunikationsdirektör på Lidl Sverige.
I samband med programmet arrangerar Lidl för andra året i rad tävlingen Lidls Mästare. Från och med vecka två presenterar livsmedelskedjan varje vecka en ny tävlingsvara ur sortimentet. De som vill tävla om att bli Lidls Mästare uppmanas skapa ett recept utifrån veckans vara som de postar tillsammans med en bild av rätten på Instagram. Varje vecka utses en vinnare som senare i vår får delta i en final och göra upp om mästartiteln och vinsten som består av en matresa till en hemlig destination i Sydeuropa.
- Vi vet att det finns ett stort intresse för matlagning ute i landet och vi vill inspirera svenskarna att utmana sig själva i sitt kreerande. Genom vårt samarbete med Sveriges Mästerkock kan våra tävlingsdeltagare ta fram sina bidrag utifrån samma råvaror som TV-kockarna och själva upptäcka att hög kvalitet inte måste kosta skjortan. Nu ser vi fram emot att få gå igenom alla inspirerande tävlingsbidrag, säger Bella Goldman, Marknads- och Kommunikationsdirektör Lidl Sverige.
Se filmen från förra årets final här.
Kontakter
Pressavdelningen Lidl Sverige
Tel:08-5555 7195press@lidl.seBilder
Länkar
Om
Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.
Följ Lidl Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige
Lidl officiell partner till UEFA Europa League och UEFA Conference League13.9.2024 13:00:00 CEST | Pressmeddelande
Lidl kan i dag stolt presentera sitt senaste fotbollssamarbete som officiell partner till UEFA Europa League™ och UEFA Conference League™ för 2024–2027.
Lidl Sverige och LRF tecknar avsiktsförklaring för att främja svensk livsmedelsproduktion10.9.2024 10:00:00 CEST | Pressmeddelande
Alltsedan Lidl Sverige lanserade Matriket som en del av sitt sortiment har Matriket utvecklats till det bredaste varumärket med enbart Från Sverige-märkta produkter. Nu tar Lidl tillsammans med LRF ytterligare steg för att stimulera produktionen av svenska livsmedel och öka självförsörjningsgraden genom att göra det enkelt för konsumenter att välja svenskt, samtidigt som Lidl tar nya steg för att öka svensk livsmedelsexport.
Ge 10 kr till Barncancerfonden när du handlar hos Lidl2.9.2024 09:01:49 CEST | Pressmeddelande
För tredje året i rad deltar Lidl Sverige i Barncancerfondens kampanj Ge 10 kronor. Från och med den 1 september kan Lidl Sveriges kunder välja att donera 10 kronor vid kassan. Initiativet är en del av det långsiktiga samarbetet mellan Lidl Sverige och Barncancerfonden.
Lidl bygger nytt på attraktiv handelsplats i Strömstad29.8.2024 09:00:00 CEST | Pressmeddelande
I höst byggs Lidls första svenska metropolbutik i Strömstad. Konceptet med parkering på markplan och försäljningsyta ovanför är väletablerad i Europa och är ett effektivt sätt att nyttja mindre ytor. – Tack vare en flexibel konstruktion finns möjlighet att bygga i flera våningsplan som också genererar yta till parkering för våra kunder, säger Christoffer Wennergren, fastighetschef på Lidl.
Nu säljer Lidl Sverige frukter och grönsaker som vuxit upp till toner av klassisk musik22.8.2024 08:00:00 CEST | Pressmeddelande
Växer grönsaker bättre till toner av klassisk musik? Ja, en del forskningsstudier tyder på det. För att utforska musikens påverkan på frukt och grönt – och i en strävan att erbjuda kunderna det allra bästa – har Lidl Sverige installerat ljudsystem som täcker mer än 25 000 kvadratmeter av odlingar runt om i Sverige. Där växer frukter och grönsaker nu upp till toner från Kungliga Filharmoniska Orkestern.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum