Lidl återvänder till Sveriges Mästerkock
Den 9 januari går startskottet för den nionde upplagan av Sveriges Mästerkock i TV4. Hundratals svenska amatörkockar har deltagit i uttagningen och i programmet tävlar de som tagit sig vidare om titeln Sveriges Mästerkock. Under 13 veckor ställs deltagarna inför nya kulinariska utmaningar och vi får följa deras utveckling från amatörer till fullfjädrade kockar.
Som en av huvudsponsorerna till programmet bidrar Lidl bland annat med svenska råvaror från de egna varumärkena Gyllda, Svea Lantkött och Himlajord.
- Det kändes självklart att följa upp fjolårets succé och återigen gå in som huvudsponsor till programmet. Lidl och Sveriges Mästerkock delar passionen för god mat och vårt mål är att fler ska få upp ögonen för att bra mat inte behöver vara dyrt. Samarbetet är en viktig del i vårt arbete för att få fler att handla på Lidl, säger Bella Goldman, marknads- och kommunikationsdirektör på Lidl Sverige.
I samband med programmet arrangerar Lidl för andra året i rad tävlingen Lidls Mästare. Från och med vecka två presenterar livsmedelskedjan varje vecka en ny tävlingsvara ur sortimentet. De som vill tävla om att bli Lidls Mästare uppmanas skapa ett recept utifrån veckans vara som de postar tillsammans med en bild av rätten på Instagram. Varje vecka utses en vinnare som senare i vår får delta i en final och göra upp om mästartiteln och vinsten som består av en matresa till en hemlig destination i Sydeuropa.
- Vi vet att det finns ett stort intresse för matlagning ute i landet och vi vill inspirera svenskarna att utmana sig själva i sitt kreerande. Genom vårt samarbete med Sveriges Mästerkock kan våra tävlingsdeltagare ta fram sina bidrag utifrån samma råvaror som TV-kockarna och själva upptäcka att hög kvalitet inte måste kosta skjortan. Nu ser vi fram emot att få gå igenom alla inspirerande tävlingsbidrag, säger Bella Goldman, Marknads- och Kommunikationsdirektör Lidl Sverige.
Se filmen från förra årets final här.
Kontakter
Pressavdelningen Lidl Sverige
Tel:08-5555 7195press@lidl.seBilder
Länkar
Om
Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.
Följ Lidl Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige
Sverigepremiär för prisbelönt ny grönsak hos Lidl7.5.2024 08:00:00 CEST | Pressmeddelande
Den prisbelönta grönsaken zucchiolo har nu Sverigepremiär hos Lidl. Som en mix av zucchini och gurka, fast rund som en pumpa, har den en given plats på sommarens grillkvällar. Dessutom har den svenskodlade coctailkvisttomaten Lil-T äntligen landat i butikshyllorna. Och prissänkningen med tolv procent på frukt och grönt en gång i veckan fortsätter.
Lidl och Ätbart växlar upp arbetet med matsvinn29.4.2024 08:00:00 CEST | Pressmeddelande
Livsmedelskedjan Lidl och den ideella föreningen Ätbart inleder ett samarbete för att minska matsvinnet och bistå människor i socioekonomisk utsatthet.
Lidl tar hem storslam i Sveriges största PR-tävling12.4.2024 13:00:00 CEST | Pressmeddelande
Under Spinngalan 2024, som gick av stapeln igår, tog Lidl hem storslam genom att vinna guld i kategorierna årets realtidsaktivering, årets presslansering, årets varumärkesbyggare och årets PR.
Lidl Sveriges bacon från Matriket kammar hem toppbetyg i nytt test12.4.2024 10:00:00 CEST | Pressmeddelande
Lidl Sveriges "Matriket svenskt skivat bacon" har blivit topptestat av Allt om Mat med imponerande 4 av 5 i betyg. I ett stort bacon-test där 12 olika sorter bedömdes, visade sig Matriket svenskt skivat bacon inte bara vara en av de bästa, utan också bland de mest prisvärda i testet.
Lidls basturökta skinka från Matriket får en guldplacering i nytt test3.4.2024 10:00:00 CEST | Pressmeddelande
När Aftonbladets smakpatrull satte 14 olika rökta smörgåsskinkor på prov, kammade Matrikets basturökta skinka hem förstaplatsen med fem av fem plus. I samma test belönades även Matrikets svensk flatrökt skinka med tre plus.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum