Lidl öppnar i Amiralen

Lidl Sverige fortsätter expansionen i Sverige med målet 200 butiker 2020 och nu är det klart med ett nytt butiksläge i Karlskrona. Butiken kommer att ligga i köpcentret Amiralen och beräknas öppna hösten 2019.

Lidl etablerar i Amiralen, Karlskrona

Lidl har tecknat hyresavtal med Savills Investment Management i köpcentret Amiralen som ligger i handelsområdet Lyckeby i Karlskrona. Amiralen har idag ett tjugotal butiker och cirka tre miljoner besökare per år. I Amiralen blir Lidl granne med framgångsrika butikskoncept som bland andra Lindex, KappAhl, Dressman, Intersport, Espresso House, Ica Maxi, Systembolaget, Clas Ohlson och Cubus.

Lidl har sen tidigare en butik på Blekingegatan i centrala Karlskrona som kommer kompletteras bra av den nya butiken, med strategiskt bra läge mitt i handelsområdet i Lyckeby med närmsta grannarna Mio och Slottsbackens köpcentrum.

- Vi är väldigt glada att det nu är klart med vår andra butik i Karlskrona, och att ännu fler Karlskronabor kommer kunna ta del av vårt erbjudande om högsta kvalitet till bästa pris, säger Lulu Gylleneiden, Fastighetschef Lidl Sverige.

Butiken som får en totalyta på 1745 kvadratmeter varav försäljningsyta på cirka 1100 kvadratmeter, kommer att byggas utifrån Lidls senaste butikskoncept där ljusa luftiga lokaler och miljötänk står i fokus. Miljötänk är även något som även präglar sortimentet med en hög andel miljömärkta och etiskt märkta varor.

Lidl ställer alltid hårda miljö- och kvalitetskrav på sina leverantörer. 42 procent av varorna i butikerna kommer direkt från svenska leverantörer. Lidl är också den enda livsmedelskedjan i Sverige som klimatkompenserar för hela den svenska verksamheten.

Lidl etablerar i Amiralen, Karlskrona

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med över 170 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Skellefteå i norr. Sammanlagt arbetar drygt 3 600 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Solna och vi har två centrallager, ett i Halmstad och ett i Rosersberg. Under 2019 etablerar vi även ett tredje centrallager i Örebro. Lidl har tre fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Örebro och Malmö.

Abonnera på våra pressmeddelanden.